10.12.2014

Tahereh Mafi - Dotyk Julii

Tytuł: "Dotyk Julii"
Autor: Tahereh Mafi
Ilość stron: 336
Wydawnictwo: Otwarte














Chyba normą już jest, że wszystkie znane i popularne książki zawsze czytam z dużym opóźnieniem. Dzisiaj prezentuję swoją opinię na temat "Dotyku Julii". Lepiej późno niż wcale, prawda?

Julia jest niezwykłą dziewczyną, ale też bardzo niebezpieczną. Dlaczego? Posiada dar, który pozwala jej zabijać, a konkretnie zabija samym dotykiem. Dziewczyna siedzi zamknięta w szpitalu psychiatrycznym i jest kompletnie odizolowana od innych. Jednak pewnego dnia do jej celi trafia Adam, który wygląda Julii znajomo. Jak rozwinie się ta znajomość?

"Dotyk Julii" to taka typowa książka młodzieżowa z dystopijną wizją przyszłości i romansem, który zaczyna wysuwać się na pierwszy plan . W sumie to nie zachwyciła mnie ona aż tak bardzo, jak tego oczekiwałam, ale liczę na to, że w kolejnej części będzie dużo lepiej i ciekawiej. Początki bywają różne, a zakończenie tej części skutecznie zachęciło mnie po sięgnięcie po kolejny tom, bo jestem ciekawa, jak to się dalej rozwinie.

Bohaterowie nie powalają oryginalnością, to wszystko już było. I Julia, i Adam są dla mnie zbyt bardzo idealni, nazwałabym ich nawet trochę sztucznymi, brakuje im też wyrazistości, ale może w dalszych częściach coś się zmieni. Natomiast podobał mi się czarny charakter, czyli Warner, bo jest zdecydowanie najbardziej interesujący. Ogólnie występuje tutaj mocny podział na dobre i złe charaktery, a brakuje postaci pośrodku.

Muszę wspomnieć o stylu autorki, który bardzo mi się podoba. Nie brakuje metafor, wszystko jest bardzo obrazowo opisane, zwłaszcza na początku, gdy poznajemy uczucia towarzyszące Julii. W ogóle początek to zdecydowanie najmocniejsza część całej książki, później jest już słabiej, bardziej przewidywalnie i schematycznie.

Książka jest lekka, ale w końcu to młodzieżówka. Czytało mi się ją bardzo dobrze i przyjemnie, jest idealna na odstresowanie i ciężkie dni. Sama historia mnie zainteresowała. Chociaż miejscami jest trochę nudno, to wybaczam, bo to przecież dopiero pierwsza część. A potencjał jest, więc wierzę, że zostanie dobrze wykorzystany.


Ocena: 6/10

16 komentarzy :

  1. Mi książka podobała się trochę bardziej i źle mi z tym, że jeszcze nie sięgnęłam po kontynuację... Chyba pora to nadrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tą książkę już kilka razy miałam w swoich rękach, ale zawsze jakoś nie udawało mi sie ją przeczytać. Muszę w końcu nadrobić te zaległości ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj w zespole zwolenników Warnera oraz czarnych charakterów :D 2 tom był dla mnie najlepszy z wszystkich trzech, ale tak naprawdę to nowelka Destroy Me, która napisana z punktu widzenia Warnera, całkowicie mnie kupiłam. Trzeci tom to z kolei kompletny niewypał w moich oczach. Mafi zepsuła jak dla mnie tę historię, ale chyba w tym stwierdzeniu jestem osamotniona więc... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się właśnie zabieram za drugi tom.

      Usuń
  4. Podobał mi się styl autorki, fabuła mnie dość mocno wciągnęła i super się przy niej odstresowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Także uważam, że Werner był najbardziej interesujący :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O, a ja nadal jestem osamotniona, bo od początku do końca byłam za Adamem, a wszyscy wkoło wolą Warnera. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, co czytelnik to inne upodobania:) Ja mam słabość do czarnych charakterów, zwłaszcza gdy główne postaci są zbyt idealne.

      Usuń
  7. Kreacja bohaterów tutaj odrobinę kulała , ale w drugim tomie Julia natomiast zaczęła mnie strasznie irytować .. Masz rację , Warner najlepszy . Po słabym tomie drugim bałam się podejść do zakończenia trylogii ,ale uwierz : warto przeczytać . "Dar Julii" jest najlepszym tomem z całej serii , a na dodatek książka o Warnerze <3 ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie zaczyna drugi tom i jestem go strasznie ciekawa.

      Usuń
    2. Mam nadzieję ,że Ci się spodoba ;) Niestety "Sekret Julii" w moim odczuciu wypadł najgorzej ale naprawdę warto przeczytać , by jak najprędzej zacząć tom finalny - "Dar Julii " . Skoro tak lubisz Warnera, to tom trzeci będzie dla Ciebie idealny ;D

      Usuń
  8. Bardzo bym chciał się zapoznać z tą serią, jednak jak na razie nie miałem okazji. Co prawda poprosiłem w bibliotece o zamówienie pierwszej serii (sam nie byłem pewny kupna) i pani bibliotekarka, owszem zamówiła, ale tylko część ostatnią. Więc nadal czekam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro zamówiła ostatnią część to pewnie i pierwszej się doczekasz. W ogóle zazdroszczę, że masz wpływ na zakupowane przez biblioteki książki.

      Usuń
  9. Uwielbiam tę książkę. Przede mną jeszcze trzecia część.
    Karlina W. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie się do lekkich młodzieżówek nie śpieszy. Nie moja bajka. ;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka