10.01.2015

Językowo: English Matters nr 50

 Najnowsze wydanie English Matters jest wyjątkowe, bowiem to już 50 numer, a co za tym idzie idealna okazja do świętowania. Dla czytelników przygotowano dwa konkursy , w tym jeden, w którym wygrać można roczną prenumeratę wybranego magazynu wydawnictwa Colorful Media.


Na początku przeczytamy kilka słów od edytora magazynu, a potem zamiast tradycyjnego i dobrze znanego nam This and That przeczytamy w pigułce o tym, co w czasie tych 50 numerów się wydarzyło. Mamy zbiór sławnych osób, z którymi spotkać się można na łamach magazynu, ciekawe miejsca, czy też wydania specjalne, które się dotychczas ukazały. I konkurs, o którym już wyżej wspomniałam (czas do 15 stycznia)


Później dział People and Lifestyle; na początku słynna królewska rodzina, potem wywiad z Adele Rupper, urzędniczką służby dyplomatycznej, która opowie nam o swojej pracy. Na koniec, w tym dziale, przeczytamy o sposobach na naukę. To jeden z moich ulubionych artykułów z tego numeru, bo o więziennej kuli z łańcuchem chyba nigdy bym się nie dowiedziała.

W dziale Culture spotkamy się ze znaną książką, której chyba tylko ja nie czytałam, a mowa o "50 twarzach Grey'a". Następnie znajdziemy duży plakat o phrasal verbs, czyli o czasownikach frazowych i ich umieszczaniu w zdaniach. Później pora na uniwersytety z duszą (o istnieniu większości nie miałam pojęcia), a na koniec analiza piosenki pt. "American Pie", której autorem jest Don McLean. I tutaj też pojawia się drugi konkurs, w którym wygrać można wybrane wydanie specjalne (czas również do 15 stycznia)


Później pora na idiomy z imionami i ich pochodzeniu (o tym w dziale Language),a później mój ulubiony tekst z tego numeru. W dziale Travel zawędrujemy do Amsterdamu, który mnie bardzo zaskoczył i dowiedziałam się o nim ciekawych rzeczy. Czy wiecie, że Coffee Shops to wcale nie kawiarnia, w której można napić się kawy, a lokal, w którym legalnie sprzedaje się narkotyki?

Następnie mała pomoc dla osób wyjeżdżających na narty za granicę np. przy wypożyczaniu sprzętu, meldowaniu się w hotelu, a na koniec kilka słów o świętowaniu.

Tym razem numer przypadł mi do gustu mniej niż poprzednie. Artykuły niekoniecznie mnie zainteresowały, ale miłym urozmaiceniem jest plakat oraz dwa urodzinowe konkursy. Tradycyjnie do każdego tekstu dołączony jest słowniczek z trudniejszymi słówkami i wyrażeniami. Ponadto niektóre artykuły można sobie odsłuchać.

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Colorful Media.

Więcej postów dotyczących nauki języków znajdziecie w kąciku językowym - KLIK

10 komentarzy :

  1. Mam już ten numer i także aktualnie wydanie do nauki języka niemieckiego (DA). Nie wszystkie wydania są interesujące, ale kupuję z przyzwyczajenia ;) Zawsze znajdzie się kilka ciekawych słówek czy konstrukcji zdań ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak. Ja teraz zaczęłam sobie notować ciekawsze konstrukcje zdań i uczyc się ich na pamięć:)

      Usuń
  2. Jestem w trakcie czytania tego numeru i już widzę,że jest o wiele ciekawszy od poprzedniego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie natomiast poprzedni podobał się bardziej:)

      Usuń
  3. Byłam przedwczoraj w jednym z rzeszowskich Empików, bo chciałam go kupić i jeszcze go nie było. :<

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie kończę czytać ten numer. Niebawem opublikuję moją prezentację magazynu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie również on się bardzo podoba, a do końca zostało mi jedynie kilka artykułów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w domu ten numer :) Nie mogę się doczekać. kiedy przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytam na zmianę z numerem hiszpańskim, ale mnie też chyba bardziej podobał się numer poprzedni.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka