21.02.2015

3x Liebster Blog Award + DOGGY BOOK TAG

Dzisiaj nietypowo, bo odpowiadam na TAGI. A trochę się tych nominacji nazbierało w ostatnim czasie, dlatego połączę to w jeden post. Przede wszystkim bardzo dziękuję wszystkim nominującym i zapraszam do przeczytania moich odpowiedzi:)


 LIEBSTER BLOG AWARD




1. Najgrubsza książka, jaką przeczytałaś?
To w sumie jest ciężkie pytanie, bo ja rzadko czytam naprawdę grube książki. Z grubszych tomów sięgam po książki, które mają 600-700 stron, a takich już sporo było.  Z moich notatek wynika, że jest to "Dziewczyna, która igrała z ogniem" Stiega Larssona (704 strony).

2. Posiadasz konto na Lubimyczytac.pl?
Tak. Mój profil znajdziecie tutaj: KLIK

3. Twoja największa pasja?
Zdecydowanie czytanie. Temu poświęcam mnóstwo czasu każdego dnia.

4. Ulubiony przedmiot w szkole?
Chemia.

5. Najbardziej wyczekiwana premiera książki?
Teraz Was pewnie zaskoczę, ale na nic szczególnie nie czekam. Jak można zauważyć, ja większość nowości czytam z opóźnieniem, a skupiam się bardziej na książkach wydanych kilka lat wstecz. I chociaż bloguję to nie jestem aż tak na bieżąco z nowościami i na nic się obecnie nie nakręcam.

6. Ulubiona trylogia/seria?
Ostatnio zakochałam się w Serii Księżycowej autorstwa Marissy Meyer.

7. Jakie są Twoje ulubione seriale?
Jedyny serial jaki oglądam to "Na dobre i na złe" i przyznaję, że bardzo go lubię.

8. Posiadasz własną półkę z książkami czy chowasz je wszędzie, gdzie się da?
Mam regał i większość przechowuję właśnie na nim.

9. Ulubiona okładka książki?
Tylko jedna? Mnóstwo jest pięknych okładek, które zachwycają, wiec nie jestem w stanie się zdecydować. Z ostatnio przeczytanych przeze mnie książek będzie to "Black Ice" , "Love, Rosie", "Motyl", "Miasto ślepców". Jednak wymieniać mogłabym jeszcze długo.

10. Wolisz okładki filmowe czy normalne?
To zależy. Ostatnio przeczytałam "Love, Rosie" i bardzo mi się spodobała ta filmowa okładka.

11. Jakiej muzyki słuchasz?
Różnej, nie patrzę na gatunek, ale na to, czy piosenka wpada mi w ucho. Jednak nie potrafię się przekonać do rapu i hip-hopu.


1. Ile książek liczy Twoja biblioteczka?
Jak na mola książkowego to mało, bo częściej decyduję się na e-booki lub książki z biblioteki. Jest to około 60 tytułów.

2. Na ekranizację jakiej książki czekasz najbardziej?
Zdecydowanie jest to ekranizacja "Marsjanina" Andy'ego Weira, ponieważ jestem ogromnie ciekawa, jak zostanie przedstawiony główny bohater i sama czerwona planeta. Ach, no i może w końcu zrozumiem te wszystkie skomplikowane działania, które czynił Mark.

3. Jaki jest Twój ulubiony gatunek literacki?
Kiedyś nie miałabym problemów z odpowiedzią na te pytanie i jednoznacznie wskazałabym na thrillery. W dalszym ciągu je uwielbiam, zwłaszcza medyczne, ale ostatnimi czasy trochę ten gatunek zaniedbuje i zdradzam z innymi.

4. Zdarza Ci się kupić książkę "oceniając ją po okładce" czy raczej nie?
Pewnym jest, że książki z ładnymi okładkami przyciągają mój wzrok i zachęcają do kupna, ale zawsze czytam opis wydawcy i wtedy dopiero albo się decyduję, albo nie.

5. Gdy idziesz na książkowe zakupy, wiesz od początku po jaką pozycję idziesz, czy kupujesz co akurat wpadnie Ci w oko?
Raczej wszystko jest zaplanowane i trzymam się planu, ale bywa różnie:D

6. Ulubiony film?
Filmów w swoim życiu widziałam niewiele, a jak już je oglądam to zazwyczaj trafiam naprawdę dobrze, więc to pytanie mimo wszystko jest dla mnie trudne. Tak myślę i myślę i dochodzę do wniosku, że chyba nie mam ulubionego filmu. Wiele produkcji wysoko oceniam, podobają mi się, ale żeby tak wyróżnić ten jeden jedyny - nie potrafię.

7. Czy oglądasz jakichś youtuberów-recenzentów? Jeśli tak to jakich?
Tak i powiem Wam, że to jest świetna sprawa i czasami sama am ochotę sobie tak pogawędzić o książkach. Oglądam Anitę z kanału Book Reviews by Anita, Esę z kanału Esa Czyta oraz Z kamerą wśród Książek.

8. Czy udało Ci się kiedykolwiek spotkać jakiegoś autora książki? Jeśli tak to jakiego?
Nie wiem, czy spotkania autorskie się liczą, ale jeżeli tak to spotkałam pana Jakuba Ćwieka i panią Tanyę Valko.

9. Twój ulubiony autor książek?
Jednego wymienić nie potrafię, ale dwie autorki, które praktycznie nigdy mnie nie zawodzą to Tess Gerritsen i Jodi Picoult.

10. Z jakimi książkowymi bohaterami utożsamiasz się najbardziej?
W sumie to często się utożsamiam z bohaterami, podświadomie nawet szukam cech wspólnych między nami i jak się okazuje często je znajduję.

11. Czy masz jakiś wyznaczony czas na pisanie postów czy raczej piszesz to spontanicznie, kiedy masz czas?
Czym szybciej się za to wezmę, tym lepiej. Lubię pisać od razu po skończeniu lektury, bo wtedy te emocje łatwiej mi przekazać i mam większe chęci do podzielenia się swoim zdaniem. Okładanie pisania na później u mnie kończy się najczęściej brakiem recenzji.




1. Jakie gatunki czytasz najczęściej?
Thrillery, chociaż w ostatnim czasie też sporo młodzieżówek.


2. Potrafisz czytać kilka książek naraz?
Nie, na ogół czytam tylko jedną książkę, a jak skończę to następną. Czasami wyjątkiem są lektury szkolne, bo np. zaczęłam sobie czytać jakąś książkę a tu nagle przypomniało mi się, że jutro mam sprawdzian z lektury i trzeba ją na szybko przeczytać. Jednak nie lubię takich sytuacji i staram się ich unikać.

3. Ulubiony cytat?
Wiele jest fajnych cytatów, ale najbardziej lubię te z "Małego Księcia" i mogę je przytaczać wyrwana w środku nocy. Wybrałam dwa ulubione:

"Dobrze widzi się tylko sercem, najważniejsze jest niewidoczne dla oczu"

"Ludzie mają zbyt mało czasu, aby cokolwiek poznać. Kupują w sklepach rzeczy gotowe .A ponieważ nie ma magazynów z przyjaciółmi, więc ludzie nie mają przyjaciół."


4. Oceniasz książkę po okładce?
Przyznaję, że mi się to zdarza jeśli chodzi o pierwsze wrażenie i wybór lektury. Nigdy jednak nie dałam żadnej powieści wyższej oceny za ładną okładkę.

5. Jaka powieść powinna być lekturą szkolną?
O lekturach szkolnych mogłabym się wiele rozpisywać, a przy tym i narzekać. Ja chętnie widziałabym wśród lektur szkolnych "Zabić drozda" albo "Pozłacaną rybkę". Nie zaszkodziłoby też trochę fantastyki i ogólnie brakuje książek współczesnych, takich, które zachęcałby do ich czytania.

6. Jesz, słuchasz muzyki podczas czytania?
Zdarza mi się jeść i czytać jednocześnie (oczywiście bardzo wtedy uważam na książki), ale muzyki nie słucham. Pewnie nie mogłabym się wtedy skoncentrować dokładnie na lekturze.

7. Ulubiona książkowa para?
Może to zabrzmi banalnie, ale tak po dłuższym namyśle stwierdzam, że chyba będzie to Romeo i Julia. Ze współczesnych książek ciężko mi wybrać, no chyba, że liczy się Jane Rizoli i Maura Isles, bohaterki książek pani Tess Gerritsen. Miłości tam nie ma, ale bardzo lubię te bohaterki, bo razem tworzą świetny duet w pracy.

8. Ulubiona piosenka?
Ostatnio ciągle słucham "Nothing's Gonna Stop Us Now" Starship potrafię odtwarzać ją 8 razy razy pod rząd i ciągle się zachwycam. Posłuchajcie sami:

Jednak tak samo mocno uwielbiam piosenkę "Demons" i "Radioactive" Imagine Dragons. To takie 3 moje ulubione piosenki z ostatnich miesięcy.

9. Lubisz czytać lektury?
Nie, nie i jeszcze raz nie. Zawsze je czytam, ale nie powiem, że lubię to robić. no cóż, ja lubię książki współczesne, a tego o lekturach szkolnych często powiedzieć nie można (są oczywiście wyjątki, ale jest ich zdecydowanie zbyt mało). Na samą myśl o lekturach odechciewa mi się czytać.

10. Co teraz czytasz?
"Carnivia. Bluźnierstwo" - Jonathan Holt.

11. Za co kochasz książki?
Dzięki książkom potrafię oderwać się od rzeczywistości, zapomnieć o swoich problemach i się zrelaksować. Mogę też się wielu rzeczy nauczyć i poznać ciekawych bohaterów. Tak w skrócie: nic tylko czytać, bo to same korzyści.

DOGGY BOOK TAG
A teraz bardzo ciekawy, psi TAG, który od razu mi się spodobał. Jednak nie ukrywam, że nad odpowiedziami długo się zastanawiałam i nie jestem pewna, czy wybrałam dobre książki. No to zaczynamy.:)


1. Jamnik, czyli książka, która niemiłosiernie mi się dłużyła.
Wiele takich książek było, ale ostatnio był to "Portret Doriana Graya". Coś mi nie idzie z tą klasyką.

2. Chart, czyli książka z pędzącą akcją.
Naprawdę wiele jest takich książek i ciężko wybrać jedną. Hmm, może zdecyduję się na "Wybranych" C.J Daugherty. Pamiętam, że nie mogłam się nawet na chwilę oderwać, bo ciągle się coś działo.

3. Rottweiler, czyli książka z dużą ilością agresji.
Hmm, jedyne książki, jakie mi przychodzą do głowy to wszystkie te prawdziwe historie z przemocą. Ostatnia książka, którą przeczytałam z dużą ilością agresji/przemocy, to "Powód by oddychać".

4. Chihuahua, czyli najcieńsza książka, którą przeczytaliśmy.
Do głowy od razu przychodzi mi "Oskar i Pani Róża". Swoją drogą to świetna książka!

5. Dog, czyli najgrubsza książka, jaką przeczytaliśmy.
"Dziewczyna, która igrała z ogniem" Stiega Larssona (704 strony).

6. Dalmatyńczyk, czyli książka z mnóstwem różnych wątków.
"Bestia" Piotra Rozmusa.

7. Basset, czyli najbardziej wzruszająca książka.
O jeju! Tylko jedna? Mnóstwo jest świetnych, wzruszających książek. Począwszy od historii pisanych przez życie po fikcję literacką. Pierwsze, co przyszło mi do głowy, to "Gwiazd naszych wina", "Marley i ja", "Chłopiec w pasiastej piżamie" i tak jeszcze mogłabym wymieniać i wymieniać.

8. K9 lub Szarik, czyli najlepsza ekranizacja książki.
Mało ekranizacji widziałam, z filmami dużego doświadczenia nie mam, więc ciężko mówić o najlepszej. W każdym razie duże wrażenie zrobił na mnie "Charlie" i "Gwiazd naszych wina".

9. York, czyli przesłodzona książka.
Ciężko mi tutaj jednoznacznie wskazać jakąś książkę, bo w wielu młodzieżówkach takie przesłodzenie występuje; jest rycerz na białym koniu, piękna laska, oni strasznie się kochają, bla, bla, bla. Musiałabym wiele takich książek tutaj wskazać.

10. Kundelek, książka która nie jest zbyt popularna, ale mnie zachwyciła.
"Poczwarka" Doroty Terakowskiej.


18 komentarzy :

  1. Chemia? wow :D Ja też uwielbiam Jodi Picoult, to moja ulubiona autorka :) choć ostatnio na jednej z jej ksiżek się rozczarowałam. Na mnóstwo pytań odpowiedziałabym podobnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet u naszych ulubionych autorów można znaleźć słabsze książki. Ja na przykład Tess Gerritsen kocham za jej thrillery medyczne, ale romantycznych nie lubię.

      Usuń
  2. To kiedy zakładasz vloga? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jednak bym się ostatecznie nie odważyła. Ja z tych nieśmiałych:) No i sprzęt obecnie nawet by m nie pozwolił na vlogowanie. Ale może kiedyś:)

      Usuń
    2. Podobno założenie bloga pomaga w zwalczaniu nieśmiałości. :)

      Usuń
  3. Ale ci się nazbierało nominacji! Też lubię chemię :) Nie znam książek Jodi Picoult ani Tess Gerritsen.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli lubisz thrillery to Tess Gerritsen poznać musisz koniecznie, ale polecam tylko jej thrillery medyczne. Z kolei Jodi Picoult porusza bardzo życiowe i wymagające przemyślenia tematy. Na początek polecam "Bez mojej zgody".

      Usuń
  4. Też kupuję mało książek. :) A co do lektur, to fajnie byłoby gdyby "Wielki Gatsby" nią był. Jest krótki i wielu osobom się podoba. ;)
    http://kulturaczytania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja będę musiała zrobić drugie podejście do tej książki, bo gdy czytałam ja pierwszy raz to odpuściłam sobie jakoś w połowie.

      Usuń
  5. Również jedynym serialem, który oglądam jest "Na dobre i na złe", a co do "Oskara i pani Róży" to zgadzam się z tym stwierdzeniem, że jest to świetna książka :) Krótka, ale chwytająca za serducho. Mam w planach poznać twórczość Jodi Picoult :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz poznać twórczość Picoult! Naprawdę polecam, a najlepiej zacząć od "Bez mojej zgody". Genialna książka!

      Usuń
  6. Kocham Anitowe paplanda :D Mam nadzieję, że też założysz vloga!
    http://love-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anity nikt nie przebije, uwielbiam jej słuchać! Co do mojego vloga to jeszcze nie jestem gotowa; nie mam oni sprzętu, a i z odwagą różnie bywa. Ale nie mówię nie:)

      Usuń
  7. Bardzo ciekawy TAG Ci wyszedł :D większości książek nie czytałam, ale co tam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Po Stiega Larsona mam zamiar sięgnąć na przełomie marca-kwietnia więc mam nadzieję, że długość nie będzie aż tak odczuwalna:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też lubię chemie ;) Cieszę się ,że podobała Ci się "Poczwarka" ,bo muszę ją przeczytać i o tyle dobrze,że polecasz ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne odpowiedzi, miło że odpowiedzialas na nominacje ;) co do vlogerow to ogladam podobnie z tym ze lubie jeszcze Darke z Wiecej Książków i Maje z to warto czytać :) pozdrawian serdecznie! ;)
    Klau Dia
    zzaczytaniwksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne odpowiedzi, miło że odpowiedzialas na nominacje ;) co do vlogerow to ogladam podobnie z tym ze lubie jeszcze Darke z Wiecej Książków i Maje z to warto czytać :) pozdrawian serdecznie! ;)
    Klau Dia
    zzaczytaniwksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka