21.03.2015

Językowo: English Matters nr 51

Dzisiaj pierwszy dzień wiosny, co niezwykle mnie cieszy. Jest coraz cieplej, słońce pięknie grzeje, a ja w końcu odzyskuję siły i zaczynam budzić się do życia. Kocham wiosnę!

Wiosna to dla mnie zawsze taki czas zmian, chęć zrobienia czegoś pożytecznego. Wtedy mój zapał jest największy. Także nauka języków obcych zdecydowanie lepiej mi idzie. Dlatego też dzisiaj przychodzę do Was z najnowszym, już 51, numerem English Matters, którego czytanie jest samą przyjemnością. I nauką oczywiście.


W This and That tradycyjnie znajdziemy krótkie teksty na rozgrzewkę. Tym razem jest coś dla moli książkowych, a mianowicie spis nagrodzonych książek i autorów za debiuty literackie, począwszy od 2000 roku, w Branford Boase Award. Następnie nadal pozostajemy w temacie książkowym i przeczytać możemy o "Lolicie". Jest to tekst zwyciężczyni konkursu z poprzedniego numeru.

W People and Lifestyle pojawia się mężczyzna ze stali, czyli Henry Cavill, a później kilka słów na temat krwi. Niby temat zdrowotny, ale jako dodatek znajdziemy także idiomy z krwią związane. A na koniec w tym dziale o niezwykle oryginalnym projekcie, jakim są zdjęcia nagich ciał z jedzeniem.

W Culture przenosimy się do Londynu, a konkretnie do Royal Albert Hall, czyli londyńskiej sali koncertowej. Jest też coś o wampirach, ale tych z japońskich mang i anime oraz artykuł na temat Wojny Dwu Róż.



W dziale Travel coś dla osób, które zamierzają odwiedzić Londyn po raz pierwszy. W pigułce przeczytamy o wartych odwiedzenia miejscach, podano też namiary na tanie restauracje i knajpki. To zdecydowanie mój ulubiony artykuł, bo przypomina mi mój bardzo udany wyjazd do Londynu. Później kilka słów o polskich autostradach.

W Conversation Matters znajdziemy dialogi przydatne w codziennym życiu. Tym razem jest to bardzo obszerna  rozmowa kwalifikacyjna.

Na sam koniec, w dziale Leisure, przeczytamy o coraz popularniejszych selfie i ich fenomenie.

Dołączony jest także dodatek z gramatyki - "Be Perfect as Present Perfect", który jest według mnie świetnie opracowany. Wszystko tłumaczone jest w języku angielskim, ale są dialogi, przykłady zdań, piosenki, w których czas ten występuje, a nawet cytaty oraz kilka zadań na sam koniec. 

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Colorful Media.

Więcej postów dotyczących nauki języków znajdziecie w kąciku językowym - KLIK

12 komentarzy :

  1. Ostatnio poważnie zastanawiam się nad zamówieniem prenumeraty, bo postanowiłam bardziej przyłożyć się do języków. Myślę, że to jest jeden z najlepszych sposobów, bo można połączyć przyjemne z pożytecznym. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prenumerata to świetne wyjście, bo na pewno jest taniej, magazyn czeka na Ciebie w skrzynce pocztowej i motywacja też jest większa:)

      Usuń
  2. Cały numer brzmi interesująco :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam ten numer, wydawało mi się, że będzie jednym z tych gorszych, ale wciągnęło mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten artykuł o Londynie najbardziej mnie ciekawi:) Muszę się w końcu zabrać za ten numer:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba na razie zrobię sobie przerwę od English Matters. Muszę ogarnąć słówka z poprzednich wydań. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sobie zapisuję tylko niektóre słówka. Kiedyś miałam ambicje, żeby uczyć się z numeru na numer wszystkich nieznanych ze słowników, ale to niewykonalne :-)

      Usuń
  6. Tematyka wydaje się być bardzo ciekawa . A okładka jest urzekająca . Przy wizycie w empiku tym razem jednak zakupię gazetę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie bym przeczytała, ponieważ zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na samo patrzenie jestem przerażona, jestem dupa z angielskiego i nie wiem jak to znmienić :( muszę się kiedyś wziąć za siebie, ale czy potrafię?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Początki nigdy nie są łatwe, ale potem jest tylko lepiej. :-)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka