29.04.2015

Camilla Läckberg - Syrenka

Tytuł: "Syrenka"
Autor: Camilla Läckberg
Ilość stron: 488
Wydawnictwo: Czarna Owca
Tom: VI













W Fjällbace w tajemniczych okolicznościach ginie mężczyzna, a policja jest bezradna. Śledztwo stoi w miejscu, aż pewnego dnia jego zwłoki zostają przypadkowo odkryte przez spacerowicza z psem. Jakby tego było mało, znajomy denata, Christian Thydell, który właśnie wydał swoją powieść pt. "Syrenka", dostaje listy z pogróżkami. Czy sprawy te jakoś się ze sobą łączą?

Na początku nie czytało się tej książki lekko, bo poprzednie pięć tomów poznałam dosyć dawno temu i niekoniecznie pamiętałam wszystkich bohaterów tego cyklu i wydarzenia z ich życia. Ciężko było mi się wczuć, ciągle się gubiłam, nie wiedziałam, kto jest kim. Później jednak czytało mi się już normalnie, co nieco sobie przypomniałam i mogłam skupić się już na konkretnym wątku. I własnie z książkami tej autorki już tak jest, że niby można czytać je w różnej kolejności, ale nie jest to takie łatwe, tym bardziej, że wątki obyczajowe stanowią sporą część cyklu. Chociaż tutaj było ich wyjątkowo mało, a za to śledztwo wysuwało się na pierwszy plan. Przypominam, że "Syrenka" to tom szósty. Wracając jeszcze do wątków obyczajowych to miejscami były jakieś takie naiwne i naciągane, ale do przetrawienia. No bo mamy kobietę w ciąży, która bardzo angażuje się w całą sprawę, nie zważając na swoje bezpieczeństwo oraz jej męża, który zdradza tajemnice śledztwa. No cóż.

"Syrenka" to bardzo dobry, wciągający kryminał, ale odrobinę zagmatwany. Akcja jest wartka  i wielowątkowa, zmuszająca do ciągłej lektury. Szczególnie podobało mi się zakończenie i rozwiązanie zagadki. Sama bym na to nie wpadła nigdy i było to dla mnie coś nowego. Szczerze powiedziawszy nawet podczas czytania nikogo nie typowałam, jakoś tak wolałam śledzić poczynania bohaterów i razem z nimi stopniowo odkrywać prawdę. Ja z chęcią w najbliższym czasie sięgnę po kolejny tom.

Ocena: 7/10

17 komentarzy :

  1. A ja jakoś nie potrafię się odnaleźć w tych skandynawskich kryminałach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie niewiele ich czytam. Raczej stawiam na amerykańskich autorów:)

      Usuń
  2. Cały czas na mojej liście "do przeczytania" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię Czarną Serię i aż żałuję, że nie mam więcej czasu, by poświęcić jej jak najwięcej swojej uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam jakiś czas temu, ale muszę wrócić do tej Autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Heeej :) Zostałaś przeze mnie nominowana do Doggy Book TAG :) Mam nadzieje, że odpowiesz i życze miłej zabawy :D
    http://papierowa-kraina.blogspot.com/2015/04/doggy-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, ale tag ten jest już na moim blogu :-)

      Usuń
  6. "Syrenkę" czytało mi się dość dobrze, lecz za każdym razem żal mi jest Anny :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Na tę autorkę poluję! Tylko wciąż pieniędzy mi brak by ją dopaść:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeczytałam cały cykl, ale już niewiele z niego pamiętam. :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubie książki Lackberg, ale przestałam czytać w połowie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie przepadam za kryminałami, a ilość tomów mnie przeraża...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystkie trzeba czytać:-) w każdym tomie jest inna sprawa kryminalna

      Usuń
  11. Ja przeczytałam (wysłuchałam) pierwszy tom, a na półce czekają już następne. Czasu mi brak.
    Dodam Twój blog do obserwowanych i pozdrawiam. W sprawie banerka napisałam na email.

    OdpowiedzUsuń
  12. A jaki tytuł jest 1 tomu?
    Tytuł mnie zaciekawił, a że rzadko czytam kryminały to chętnie bym to ,,pooglądała"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy tom to "Księżniczka z lodu":)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka