16.05.2015

Językowo: English Matters nr 52

Dzisiaj o szczególną uwagę proszę mole książkowe i kinomanów, gdyż w najnowszym numerze English Matters sporo można przeczytać na tematy o kulturze. Zapraszam więc do prezentacji.


Już na samym początku, w This and That, spotkamy się z trzema książkami i ich krótkim opisem w języku angielskim. A ponadto wypisano kilka interesujących słówek z każdej pozycji. Jest także ramka, w której umieszczono 10 tytułów wierszy, które każdy znać powinien. Książki po angielsku już czytałam, może teraz pora poznać jakieś wiersze?

Następnie na chwilę odchodzimy od tematyki książkowej, bo w dziale People and Lifestyle przeczytać możemy o znanym, amerykańskim serialu komediowym, który znają pewnie wszyscy oprócz mnie. Mowa oczywiście o "Przyjaciołach".

 Następnie mamy artykuł o dwóch Polakach - Marcinie Iwińskim i Michale Kicińskim, którzy bardzo szybko stali się milionerami, a to za sprawą znanej gry "Wiedźmin".

A na koniec w tym dziale przeczytać możemy o kultowym zespole Queen i wokaliście Freddiem Mercurym. Tradycyjnie zachęcam teraz do posłuchania jednej z piosenek.


W dziale Culture miałam okazję powrócić do dzieciństwa i jednej z moich ulubionych książek. Mowa o "Kubusiu Puchatku" . Możemy trochę poczytać o tym, skąd się wziął pomysł na książkę oraz dlaczego wzbudzała ona kontrowersje. Prześledzimy też zmiany sławnego niedźwiadka.

Później przenosimy się do najsławniejszych studiów filmowych, by zajrzeć za kulisty. A na koniec działu coś dla fanów Agathy Christie i chyba wszystkim wielbicielom kryminałów dobrze znanego detektywa. Proszę państwa, przed nami Hercule Poirot!


W dziale Travel przeniesiemy się do Texasu, czyli do jednego z najwspanialszych stanów USA. Następnie, w Conversation Matters, poznamy przydatne zwroty do codziennej rozmowy np. z nowo poznanymi osobami, czyli tzw. "small talk". W dziale Language przeczytać możemy o zaproszeniach i prawidłowym ich pisaniu.

A na koniec, w dziale Leisure, bardzo fajny artykuł o trailerach i sztuczkach wykorzystywanych przez ich twórców. Dowiedziałam się naprawdę wielu ciekawych rzeczy.

Mnie ten numer podobał się szczególnie, a to ze względu na poruszone w nim tematy, które są bliskie mojemu sercu. Myślę, że każdy fan książek, czy też filmów znajdzie tu coś dla siebie. A co najważniejsze - połączy miłe z pożytecznym i nauczy się czegoś nowego po angielsku. Bo pamiętajmy, że na naukę nigdy nie jest za późno. Jedne artykuły są łatwiejsze, inne trudniejsze, ale bardzo pomocne są mini słowniczki przy każdym tekście.

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Colorful Media.

Więcej postów dotyczących nauki języków znajdziecie w kąciku językowym - KLIK

7 komentarzy :

  1. Tego numeru nie czytałam,ale i tematyka taka nieszczególnie bliska mnie,chociaż piszesz,że każdy fan książek i filmów znajdzie coś dla siebie.. To w takim razie może zaopatrzę się w ten numer , jak będę akurat zamawiać starsze wydania innych magazynów Colorful Media ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już dawno nie czytałam tego czasopisma :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam zamiar kupić sobie ten numer, ponieważ uwielbiam Poirota. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. English Matters zawsze zachwyca mnie różnorodnością tematów. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekam aż przyjdzie o mnie ten numer, t będzie moje pierwsze spotkanie z tym czasopismem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Każdy English Matters jest świetny, naprawdę duzo można się nauczyć i miło spędzić czas :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już czytałam o tym numerze. Artykuły zwłaszcza o Puchatku i Poirocie mnie zainteresowały, więc chyba się skuszę.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka