12.08.2015

J.K Rowling - Harry Potter i więzień Azkabanu

Tytuł: "Harry Potter i więzień Azkabanu"
Autor: J.K Rowling
Ilość stron: 460
Wydawnictwo: Media Rodzina
Tom: III







Podczas kolejnych wakacji Harry znowu zmuszony jest mieszkać u swojego wujostwa, ale tym razem jest jeszcze gorzej, bo w odwiedziny przyjeżdża ciotka Marge, która uwielbia wyżywać się na chłopcu. Harry w końcu nie wytrzymuje i postanawia uciec z domu. Bardzo szybko rozchodzą się też wieści o ucieczce groźnego przestępcy, Syriusza Blacka, z pilnie strzeżonego więzienia dla czarodziejów. Podobno był on najbliższym współpracownikiem Voldemorta i wszyscy obawiają się, że chce teraz dopaść Harry'ego.

Na dzień dzisiejszy jest to moja ulubiona część. Jak zaczęłam czytać to nie potrafiłam nawet na chwilę się oderwać i zapomniałam o całym świecie. Jest tajemniczo, magicznie, a dzieje się tyle rzeczy, że czasami ciężko nadążyć. Jest to zdecydowanie poważniejszy tom, bardziej mroczny, czuć grozę. Autorka wszystko świetnie opisuje, pozwala sobie to wyobrazić. Coś pięknego! Teraz już wiem, że nie spocznę póki nie poznam dalszych przygód Harry'ego. Film również bardzo mi się podobał, jest po prostu genialny, a aktorzy świetni. Chociaż kilka rzeczy zmienili i pominęli to oglądało mi się znakomicie. Przyczepię się jedynie po raz kolejny do streszczania przez autorkę poprzednich tomów, bo tego bardzo nie lubię.

Tradycyjnie pojawiają się nowi bohaterowie; w tym tomie jest to Syriusz Black oraz profesor Lupin. Obu bardzo polubiłam, a ten Syriusz coś w sobie ma, oj ma. Po tej części mogę już z całą pewnością stwierdzić, że profesor Dumbledore również jest moim ulubieńcem - bardzo podobało mi się to, co zrobił na końcu.

Ocena: 9/10

24 komentarze :

  1. "Więzień Azkabanu" podobał mi się :) Przynajmniej coś innego, a nie w kółko ataki Voldemorta :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak, "Więzień Azkabanu" to jedna z najlepszych części. Uwielbiam Syriusza. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię Harry'ego Pottera, ale jakoś daleko mi do uwielbienia, które w stosunku do niego odczuwa większość osób. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to już czasami jest, że wszyscy się zachwycają, a niektórym aż tak do gustu jakaś książka nie przypadnie:)

      Usuń
  4. Mogę jedynie napisać: Witaj w naszym świecie;) Również Więzień jest dla mnie jedną z lepszych części, ale podwyższaj sobie poprzeczkę bo dalej jest co raz lepiej i ciekawiej. Tym bardziej dla starszego czytelnika, który nie jest dzieckiem.
    Właśnie tak działa postać Syriusza, zdobywa fanów( choć przede wszystkim fanki jednak;) niezależnie od wieku i tego kiedy sięgnie się po Pottera. Uwielbiam jego postać;)
    Lubie te twoje recenzje Pottera bo mogę przy okazji zobaczyć jak to jest oceniać je obiektywnie. Moje serce wykradł wiele lat temu więc nawet się nie biorę za recenzowanie;)
    Pozdrawiam!
    pokolenie-zaczytanych.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytam już piąty tom, ale mam zaległości w recenzowaniu (te upały mnie wykańczają). Faktycznie jest coraz ciekawiej, a czwarta część po prostu miażdży system!

      Usuń
  5. Nie wiem dlaczego, ale nie zapałałam sympatią do tej części... Teoretycznie, z tego co pamiętam, wszystko było OK, ale i tak jakoś nie przypadł mi do gustu - w przeciwieństwie do pozostałych części :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może akurat nowi bohaterowie Ci się nie spodobali:)

      Usuń
  6. Skoro mój spam jest mile widziany, zapraszam na drugą część!
    "Więzień Azkabanu" jest moją ulubioną częścią wszechczasów, ale gdybyś mnie zapytała dlaczego, to sądzę, że nie umiałabym odpowiedzieć :D Po prostu podobał mi się taki chwilowy brak Voldemorta, który w "Czarze..." powrócił z naprawdę ZDWOJONĄ siłą, a wątek Syriusza zaciekawił mnie i właśnie Black stał się jedną z moich ulubionych postaci, taki... prawdziwy był. Rowling nieźle postąpiła z rozwinięciem historii z jego "niewinnością", z Peterem Pettigrew... widać, że sporo się namyśliła, zanim przystąpiła do pisania i nic nie było robione na "hop-siup". <3 Niestety kłótnie Rona i Hermiony odrobinę mnie wkurzały, ale wzloty i upadki przyjaźni naprawdę dają do myślenia i przypominają prawdziwe życie, sytuacje, z którymi spotykamy się na co dzień. Jak tam "Czara ognia", jeśli ją czytasz ;)
    Pozdrawiam i zapraszam na pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Syriusz rządzi! Te kłótnie faktycznie momentami były dla mnie irytujące i takie dziecinne, ale tak to już w przyjaźni czasami bywa - nigdy nie jest idealnie. Co do "Czary Ognia" to już przeczytałam i jestem jeszcze bardziej zachwycona, teraz jest to mój ulubiony tom, bo jest jeszcze lepszy od "Więźnia Azkabanu" i czytałam go jak zaczarowana!

      Usuń
  7. Uwielbiam Lupina i jest to jeden z moich dwóch ulubionych tomów - ubóstwiam jeszcze Czarę ognia ;) Wstyd, bo czytałam już całą serię oprócz tomu ostatniego. Teraz czytam po raz drugi Zakon Feniksa, a później pociągnę już do końca. Pamiętam, że Książę półkrwi też mi się bardzo podobał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie dzisiaj zaczęłam "Zakon Feniksa" :) A "Czarę Ognia" także uwielbiam!

      Usuń
  8. Cieszę się, że Ci się podoba :). A to streszczanie wynika może z tego, że jest to książka pisana z myślą o młodszych czytelnikach, którzy być może nie daliby rady z zapamiętaniem wszystkich faktów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może tak faktycznie jest:) Albo autorka robiła tak z myślą o osobach, które zaczynają czytanie od środka.

      Usuń
  9. Ostatnio zauważyłam że Potteromaniactwo się nasiliło to chyba zasługa pewnych filmów puszczanych w piątek o 20 :)
    Więzień Azkabanu jest jednym z tomów które miło wspominam, a zwłaszcza prof Lupina i lekcje obrony przed czarna magia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się za Harry'ego zabrałam, bo obiecałam sobie, ze w wakacje przeczytam coś po angielsku. A że miałam na czytniku pierwszy tom i czekał na mnie ponad rok, to w końcu dałam mu szansę:)

      Usuń
  10. to zawsze była jedna z moich ulubionych części :) czytana dobre kilka razy. W dzieciństwie uwielbiałam całą tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie jestem w trakcie czytania czwartego tomu i jak dotąd właśnie "...więzień Azkabanu" jest moją ulubioną częścią. Pozdrawiam ciepło. :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Co tu dużo mówić? Po prostu Rowling stworzyła coś tak niesamowitego, że ciężko jest ubrać mi to w słowa. Uwielbiam tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Do wszystkich cześci Harrego mam niezwykły sentyment, aczkolwiek "Wiezień Azkabanu" jest dla mnie wyjątkowy ze względu na postać Syriusza Blacka :>
    http://kruczegniazdo94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę kolejną fankę Syriusza:)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka