08.10.2015

Językowo: English Matters nr 54

Jesień to dla mnie czas powrotu do szkoły i jeszcze intensywniejszej nauki języka angielskiego, bo jak wiadomo - wszelkie testy i kartkówki są pewnego rodzaju motywacją. A gdy typowe formy nauki już się znudzą to świetnym rozwiązaniem jest czytanie w języku obcym czegoś przyjemnego. Z English Matters jest to jak najbardziej możliwe.


O czym przeczytamy w pięćdziesiątym czwartym numerze?

W This and That znajdziemy kilka krótkich tekstów a wśród nich zabawne zdania na podryw.

W People and Lifestyle przeczytamy z kolei o księciu Harrym. Ja przyznaję, że jakoś szczególnie mnie rodzina królewska nie interesuje, ale w sumie miło się czytało, bo jest to postać, która wzbudza trochę emocji. Dalej pojawia się dramatopisarz Tenessee Williams, o którym dowiedziałam się dopiero z tego magazynu. Tutaj mamy wywiad z Dr Robertem Bray'em. W tym samym dziale przeczytamy także o Polakach na Haiti, a już na sam koniec znajdziemy wywiad z Dr Witoldem Skowrońskim - znanym międzynarodowym tłumaczem konferencyjnym.

W dziale Culture przeczytać możemy tym razem o znanym amerykańskim serialu "The Walking Dead" , którego ja jeszcze nie miałam okazji oglądać, ale teraz mnie strasznie kusi. A od umarlaków przechodzimy do poważniejszych tematów, a mianowicie przed nami artykuł o euro.

Co prawda sezon podróżniczy się już skończył, ale zawsze można o ciekawych miejscach przeczytać. Tym razem w dziale Travel przeniesiemy się do malowniczego Sztokholmu.

W dziale Language tym razem nie analizujemy piosenki, a dialogi ze sztuki pt. "Tramwaj zwany pożądaniem".

W Conversation Matters trochę o asertywności i odmawianiu i w kulturalne, i w mniej grzeczne sposoby.

A na koniec coś dla fanów motoryzacji. W Leisure przeczytamy o driftingu. Wstyd przyznać, ale wcześniej nigdy o tym nie słyszałam.


I to by było na tyle. Tradycyjnie do każdego tekstu dołączony jest słowniczek z trudniejszymi słówkami, do niektórych słówek dodatkowo zapis fonetyczny. Niektóre artykuły można sobie także odsłuchać.

Akurat ten numer tematycznie niezbyt przypadł mi do gustu, ale znalazło się kilka naprawdę interesujących mnie artykułów np. ten o "The Walking Dead" albo podróż po Sztokholmie.


Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Colorful Media.

Więcej postów dotyczących nauki języków znajdziecie w kąciku językowym - KLIK

3 komentarze :

  1. Kupiłam sobie ostatnio ten numer ;) Nie przeczytałam jeszcze całego, ale muszę powiedzieć, że te teksty na podryw są naprawdę śmieszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę i ja w końcu napisać tekst na ten temat. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytanie gazet i książek po angielsku to dobry sposób na naukę :) Sama zaczynam teraz moją pierwszą książkę w tym języku :)
    http://soelliee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka