03.10.2015

Liebster Blog Award x2

Jestem chyba mistrzynią w pisaniu postów z ogromnym opóźnieniem. Dzisiaj odpowiadam na dwie nominacje Liebster Blog Award. Do zabawy zostałam zaproszona jeszcze w wakacje, ale jakoś tak się złożyło, że odpowiadam dopiero teraz, więc dziewczyny przepraszam za zwłokę. Tak więc zaczynajmy!



Pytania od Zaczytanej Karoliny

1. Która książka posiada twoim zdaniem najpiękniejszą okładkę?
Trylogia Czasu Kerstin Gier oraz trylogia Szeptem Beccy Fitzpatrick. Chociaż mogłabym wymienić dużo więcej tytułów.


2. Jaki jest twój/twoja ulubiony gatunek literacki?

Thrillery oraz książki science-fiction i fantastyka. 

3. Wolisz e-booki, czy tradycyjne książki?
Nie ma to dla mnie znaczenia. Czytam i e-booki i tradycyjne książki. Ważna jest dla mnie treść. Chociaż jak tak się zastanawiam to chyba bardziej wolę książki elektroniczne, bo czytnik zawsze zmieści się w torebce, zajmuje mało miejsca i mogę mieć na nim tyle tytułów, ile chcę, a ciężar jest ten sam.

4. Ile książek posiadasz?
Jak na mola książkowego to mało, bo częściej decyduję się na e-booki (tych mam naprawdę dużo) lub książki z biblioteki. Odpowiadając na pytanie - jest to około 60 tytułów.

5. Jaką książkę mi polecasz?
Te, które polecam na blogu, wiec byłoby tego sporo. Z ostatnich przeczytanych przeze mnie książek szczególnie polecam "Chustkę" Joanny Sałygi. 

6. Bohater książkowy, którego najmniej lubisz?
Dużo jest wkurzających i nielubianych przeze mnie postaci, ale podam przykład z Harry'ego Pottera, bo to tę serię ostatnio namiętnie czytałam. Zwycięzcą zostaje profesor Gilderoy Lockhart, który tak mocno mnie irytował, że miałam ochotę wejść do książki i coś mu zrobić. 

7. Co wolisz film, czy serial oparty na książce?
Żadnego serialu na podstawie książki jeszcze nie oglądałam, więc stawiam na filmy. Poza tym nie z żadnej książki można zrobić serial, więc filmy są bardziej uniwersalne. 

8. Jaki jest twój ulubiony film?
Filmy oglądam rzadko, wiec nie mam jakiś swoich rankingów i zazwyczaj jak już coś włączam to mi się podoba. Jednak ulubionego chyba nie mam. 

9. Czym się zajmujesz w wolnym czasie ? (oprócz czytania)
Chodzę do szkoły, uczę się, stawiam pierwsze kroki w kuchni oraz uprawiam sporty. 

10. Określ siebie jednym słowem (jeśli to możliwe)
Zmienna.

11. Wolisz kawę czy herbatę?
Zdecydowanie herbatę, bo kawę piję okazjonalnie.

Pytania od Carpe books

1. Do uniwersum jakiej książki/serii chciałabyś się przenieść?
Ciężko wybrać jedną książkę, ale wybiorę Trylogię Czasu Kerstin Gier. Albo do Hogwartu!


2. Jakiej muzyki słuchasz? Masz ulubionych wykonawców?

Słucham tego, co wpadnie mi w ucho, ale najczęściej jest to muzyka rockowa. Ulubieni wykonawcy? Jest ich wielu: Green Day, Imagine Dragons, Perfect, Dżem, System Of A Down, Queen, American Authors, Emerald Sunday, Guns N' Roses, Bastille, Passenger, OneRepublic.

3. Którą lekturę szkolną najgorzej wspominasz?
Wiele lektur szkolnych nie przypadło mi do gustu, ale w szczególności "Quo vadis". To była pierwsza lektura, w której pomagałam sobie streszczeniem, bo nie dałam rady tego czytać. Ale jeszcze wiele lektur przede mną, więc lista z pewnością się wydłuży. 


4. Najładniejszy tytuł książki to...
Nie wiem, czy najładniejszy, ale intrygująco brzmi "Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął".

5. Ulubiony i najbardziej znienawidzony przedmiot w szkole?
Ulubiony - chemia, a znienawidzony - historia, bo strasznie mnie nudzi i jak na złość nie potrafię zapamiętywać dat.

6. Jeśli mogłabyś nagle zyskać jakąś magiczną moc, byłaby to...
Przenoszenie się w czasie, bo fajnie by było poznać losy przodków i uczyć się historii w taki sposób.

7. Jak zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem?
Gdy tylko nauczyłam się sama czytać to bardzo mnie to wciągnęło. Byłam wtedy mała, moja karta biblioteczna bardzo szybko się zapełniała, a biblioteka stała się moim drugim domem. Zaczynałam od książeczek dla dzieci; pamiętam, że uwielbiałam "Martynkę", później był "Kubuś Puchatek" i "Dzieci z Bullerbyn", a jako starsza dziewczynka zaczytywałam się w serii o bliźniaczkach Olsen i bardzo żałowałam, że nie mam siostry w tym samym wieku. To były czasy!

8. Jeśli musiałabyś jeść tylko jedno danie do końca życia, byłoby to...
Naleśniki! Ach, uwielbiam je i mogłabym je jeść codziennie. I ogólnie u mnie rządzą słodkie dania.

9. Gdybyś mogła zmienić zakończenie (albo fragment) jakiejś książki, co byś zmodyfikowała i, przede wszystkim, która książka by to była?
Są takie książki, których zakończenie mi się nie spodobało i mnie zawiodło, ale chyba jednak nie chciałabym ich zmieniać, bo zapewne straciłyby na swojej wyjątkowości. Chociaż może trochę bym w Harrym Potterze pozmieniała, ale wtedy to już na pewno nie byłoby to samo i nie byłoby tych emocji. 

10. Z jakim książkowym bohaterem umówiłabyś się na spotkanie?
Hmmm, ciężkie pytanie. Może byłby to Ridge z "Maybe Someday", bo urzekła mnie jego wrażliwość do muzyki. Albo któryś z bohaterów Harry'ego Pottera.

11. Gdybyś mogła zmienić się w jakąś magiczną istotę, to stałabyś się...
Duchem, bo fajnie byłoby czasami być niewidzialną i przyglądać się innym ludziom.


3 komentarze :

  1. Ciekawe pytania i ciekawe odpowiedzi, szczególnie na drugą nominację ;) Też zaczytywałam się w "Martynce" ;>

    OdpowiedzUsuń
  2. Mistrzynią jestem ja, bo czasami robią TAGi pół roku po tym, jak zostałam nominowana :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka