20.11.2015

English Matters nr 55 (Pani Potter i mnóstwo dobrej muzyki)

W najnowszym listopadowo-grudniowym numerze English Matters czekają na nas bardzo ciekawe artykuły, które w większości przypadły mi do gustu i czytałam je z przyjemnością. Zapraszam na krótki przegląd.


People and Lifestyle
Gdy tylko zobaczyłam artykuł o J.K Rowling, to od razu zabrałam się za czytanie. Bo odkąd przeczytałam w wakacje po raz pierwszy Harry'ego Pottera to z zainteresowaniem poznaję też autorkę. Przeczytać możemy także o znanych głosach ze Skandynawii (m.in. o Kygo, Of Monsters and Men, Mansie Zelmerlowie i kilku innych). Przyznaję, że zakochałam się w kilku piosenkach. Tradycyjnie dołączam teraz coś do posłuchania:



W tym dziale pojawia się także Ben Barnes, który zagrał między innymi Doriana Gray'a i Księcia Kaspiana, poznamy też etymologię brytyjskich nazwisk oraz dowiemy się czym jest tzw. "strefa komfortu" (ja o wychodzeniu poza strefę komfortu w nauce angielskiego pisałam tutaj --> KLIK).

Culture
Zaczynamy bardzo kontrowersyjnie, bo od związków homoseksualnych i ich postrzeganiu, a później przechodzimy do kobiet, które potrafią rozbawić publikę.

Travel
W tym dziale przeniesiemy się na chwilę do Nowej Zelandii i zdecydowanie się rozmarzymy, bo widoki są bajeczne. Wspomnę jeszcze, że to tam rozgrywa się akcja m.in. "Hobbita". Coś pięknego!


Conversation Matters
Jesień i zimna sprzyjają chorobom, więc nie zaszkodzi poznać kilka przydatnych zwrotów i słówek dotyczących naszego zdrowia i wizyty u lekarza.

Leisure
Tutaj coś dla serialomaniaków, bo na tapetę wzięto serial Downton Abbey, o którym tak swoją drogą usłyszałam po raz pierwszy, ale zdecydowanie nie wpisuje się on w moje gusta.

 Language
A na sam koniec poznamy budowę samochodu. Temat może bardziej dla panów, chociaż ja z przyjemnością poznałam nowe słówka.

Do numeru dołączony został dodatek, który można za darmo pobrać ze strony internetowej wydawnictwa. Znajdziemy w nim m.in. nazwy ubrań, materiałów, czy też słówka opisujące wygląd człowieka, a wszystko to połączone jest z obrazkami, więc jest to idealna opcja dla wzrokowców oraz dla osób bardziej początkujących. Tradycyjnie można też pobrać słówka z tego numeru albo kartę pracy nauczyciela.

Jak zawsze obecne są słowniczki z trudniejszymi słówkami przy każdym artykule, a niektóre teksty możemy sobie dodatkowo odsłuchać.

 Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Colorful Media.

Więcej postów dotyczących nauki języków znajdziecie w kąciku językowym - KLIK

4 komentarze :

  1. O. Ten numer jest jeszcze ciekawszy! :D

    Pozdrawiam serdecznie,
    Mona Te [Blog]

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy może mi ktoś wytłumaczyć co to jest to "English Matterss"? Za bardzo nie wiem o co chodzi i jestem odrobinę zdezorientowana, z góry dziękuję za pomoc :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już tłumaczę:) English Matters to magazyn językowy (dwumiesięcznik). Znajdujące się w nim artykuły są napisane po angielsku, ale do każdego dołączony jest słowniczek z trudniejszymi słówkami. Teksty są różnorodne, na różnym poziomie, ale polecałabym go jednak dla osób średniozaawansowanych.
      Wydawnictwo ma w ofercie magazyny także do nauki innych języków - do niemieckiego, hiszpańskiego, rosyjskiego i francuskiego, ale te mają już inne tytuły.

      Tutaj pisałam ogólnie o wydawnictwie --> http://kingaczyta.blogspot.com/2013/10/znajomosc-jezyka-obcego-to-podstawa.html

      Jeżeli masz jakieś pytania to śmiało:)

      Usuń
  3. Jejku, dawno nie czytałam tej gazety. Łezka się w oku kręci;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka