29.12.2015

Językowo: Aplikacja iFiszki+ Angielski

Nowy rok już za kilka dni, a wraz z nim pora na nowe postanowienia noworoczne. Być może jednym z nich będzie dla was nauka języka. Ja dwa lata temu właśnie takie postanowienie sobie wybrałam i udało mi się wytrwać, a nauka angielskiego z czasem mnie wciągnęła. W sumie ciężko się dziwić, bo gdy do wyboru mamy aż tyle świetnych pomocy naukowych, to zdobywanie wiedzy jest tylko przyjemnością.

Od nauki słówek uciec się nie da. Ale jak robić to skutecznie i z najlepszymi rezultatami? Według mnie najlepszym sposobem są albo tradycyjne fiszki, albo programy, aplikacje, działające na tej samej lub podobnej zasadzie.

źródło

iFiszki+ Angielski to aplikacja przeznaczona do nauki słówek. Są to fiszki, ale w wersji elektronicznej, dostępne na smartfony. Aplikację można pobrać za darmo i na start mamy odblokowane trzy kursy:
- pakiet startowy (B1-B2)
- czasowniki nieregularne (A1-C1)
- w podróży (A1-a2)

Później, za około 10-15 zł kupić możemy inne kursy. Od razu mamy też zaznaczone poziomy językowe, więc dla każdego coś się znajdzie.


Elementy aplikacji:
Nauka - tutaj znajdziemy słówka podzielone na różne kategorie. Podczas nauki danego słówka od razu możemy usłyszeć jego wymowę, jest ono też użyte w przykładowym zdaniu/pytaniu, które również możemy odsłuchać. Mamy też dwie opcje do wyboru: znam i nie znam. Słówka, których nie znamy przechodzą do powtórek i rozpoczyna się proces nauki.

Powtórka - w zależności od naszych ustawień powtórki będą pojawiać się w różnym czasie. Wykrzyknik i liczba w nawiasie informuje nas, że pora na odświeżenie poznanych słówek.


Postępy nauki - tutaj możemy zobaczyć, ile się już nauczyliśmy i w jakich kartonikach znajdują się poznane przez nas słówka.

Menadżer słówek - wszystkie słówka z danego kursu. Tutaj też możemy dodawać własne słownictwo.


Test - tutaj możemy sprawdzić znajomość słówek z całego działu


Audio kurs - tutaj możemy odsłuchać słówka, skupić się na wymowie


 Ustawienia - gdzie można dostosować aplikację do swoich potrzeb i wybrać np. czy chcemy uczyć się z angielskiego na polski, czy odwrotnie, ile maksymalnie słówek chcemy do powtórki itd.


Plusy:
- w przeciwieństwie do papierowych fiszek nie musimy pamiętać, kiedy należy robić powtórki, bo jesteśmy o tym powiadamiani, więc i motywacja do nauki, przynajmniej u mnie, jest większa
- możliwość nauki wszędzie. Na ogół telefon mamy zawsze przy sobie, więc w każdej wolnej chwili możemy się pouczyć, czy też powtórzyć poznane słówka
- wymowa każdego słówka oraz wymowa przykładowych zdań - dla mnie jest to największa zaleta tej aplikacji i duża przewaga nad tradycyjnymi, papierowymi fiszkami
- dostęp do internetu podczas nauki nie jest wymagany
- możliwość wprowadzenia własnych słówek
- możliwość wypróbowania aplikacji za darmo
- aplikacja jest łaskawa dla baterii telefonu
- aplikacja dostępna do nauki różnych języków (m.in hiszpański, niemiecki, włoski)

Minusy:
- czasami aplikacja się zacina i trzeba ją na wyłączyć i na nowo włączyć (ale nie zdarza się to często, więc wybaczam)

Aplikację polecam dla każdego, bo znajdziemy w niej kursy dla osób na różnym poziomie. Ja jestem bardzo zadowolona z wyboru słownictwa, bo chociaż jestem na poziomie średnio zaawansowanym to na dzień dzisiejszy większości z tych słówek jeszcze nie znam, więc przede mną sporo nauki (średnio w jednym kusie znajduje się 500-1000 słówek).

Aplikacje pobrać możecie:
TUTAJ - telefony z androidem
TUTAJ - iPhony
A informacje od producenta znajdziecie TUTAJ 

Za możliwość nauki dziękuję wydawnictwu Edgard.

Więcej postów dotyczących nauki języków znajdziecie w kąciku językowym - KLIK

12 komentarzy :

  1. Fajna aplikacja, chyba rozpocznę naukę angielskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam właśnie postanowienie noworoczne, żeby w końcu ogarnąć porządnie ten angielski, bo to już wstyd, że ledwo dukam ;) Bardzo fajna aplikacja!

    Pozdrawiam! ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Aplikacja może być bardzo przydatna, pomyślę nad jej instalacją, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już kiedyś jej używałam i pamiętam, że się polubiliśmy ;) Cieszę się, że mi o niej przypomniałaś, na pewno ściągnę ponownie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam tej aplikacji, ale chętnie ją przetestuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz widzę tę aplikację. Fajna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja znam duolingua niezła aplikacja i darmowa. Niestety wolę zwykle zajęcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja duolingo znam, ale z wersji na komputer. Konto założyłam, trochę się pouczyłam i stwierdziłam, że to stronka nie dla mnie. Co do zwykłych zajęć to u mnie jest znowu odwrotnie; zdecydowanie łatwiej używać mi do nauki nowoczesnej technologii niż tradycyjnych książek.

      Usuń
  8. Aplikacja wydaje się naprawdę bardzo fajna i przydatna, ale chyba spasuję, a przynajmniej a razie. Angielski to dla mnie zmora, czuję się jak beznadziejny przypadek, który za chiny nie jest w stanie się go nauczyć. Próbowałam na wiele sposobów i niejednokrotnie właśnie nauka angielskiego znajdowała się w moich postanowieniach noworocznych. Ostatnio zakupiłam sobie angielską książkę i żyję nadzieją, że ten sposób mi pomoże, choć czyta się ciężko i przeczytanie jednej strony w ciągu dnia graniczy niemal z cudem :D No ale coś robić muszę, gdyż maturę za kilka lat jakoś trzeba zdać :)
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są języki, które wchodzą do głowy ciężej. Ja uczę się jeszcze francuskiego, ale zdecydowanie gorzej kuje mi się słówka, a i z wymową mam problemy.

      Usuń
  9. Super aplikacja. Na pewno ją wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super aplikacja! uczę się przez aplikacje języka włoskiego i języka angielskiego. Jestem bardzo zadowolony, najczęściej korzystam z fiszek do nauki słówek :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka