12.12.2015

Językowo: Extr@ - serial do nauki języków obcych

Statystyki pokazują, że codziennie po kilkadziesiąt osób trafia na mojego bloga szukając filmów i seriali idealnych do nauki języków obcych. Z przyjemnością dzielę się kolejną propozycją, która jest idealna i dla osób bardzo początkujących, i dla osób, które trochę języka już znają, ale chcą poćwiczyć rozumienie ze słuchu albo obejrzeć bardzo przyjemny serial, przy którym można się pośmiać.

Mowa o Extr@. Jest to brytyjski serial edukacyjny, który oglądać możemy po angielsku, niemiecku, francusku i hiszpańsku. Był on swego czasu emitowany w telewizji, ale teraz bez problemu można go teraz znaleźć na przykład na YouTube, czy innych stronach.

W angielskiej wersji językowej znajdziemy 30 odcinków, w pozostałych niestety tylko 13. Każdy odcinek trwa około 24 minut. Dostępne są wersje zarówno z obcojęzycznymi napisami jak i bez. Ja oczywiście polecam oglądać bez napisów, bo aktorzy mówią wolno i wyraźnie i na poziomie średnio zaawansowanym nie powinno być problemów z odbiorem treści, a napisy niepotrzebnie będą odwracały naszą uwagę od słuchanego tekstu. Aczkolwiek dla osób początkujących włączenie napisów może być na początek bardzo pomocne.

Ja oglądałam ten serial tylko po angielsku, ale zastanawiam się nad obejrzeniem wersji francuskiej (ale to już zdecydowanie z napisami). Początkowo obawiałam się, że mi się nie spodoba, bo w końcu jest to serial edukacyjny. Jednak nic z tych rzeczy, bo naprawdę się wciągnęłam i z przyjemnością oglądałam każdego dnia czasami po kilka odcinków. Żałuję tylko, że na tych 30 odcinkach się skończyło. Ja jestem na poziomie średnio zaawansowanym, ale mam problemy z rozumieniem ze słuchu, więc dlatego zdecydowałam się na właśnie taki łatwiejszy serial. I trafiłam w dziesiątkę.

Extr@ to historia czwórki przyjaciół. Annie, Bridget, Nicka oraz Hectora, który przyjeżdża z Argentyny i słabo mówi po angielsku (jest to wersja wersja brytyjska, w pozostałych bohaterowie są innej narodowości, imiona mogą się różnić, ale fabuła pozostaje ta sama). Serial porusza codzienne tematy, takie jak zakupy, poszukiwanie pracy, randki itd. i zawiera słownictwo proste, przydane w życiu codziennym.

Tutaj pierwsze odcinki wszystkich wersji językowych:

Angielski:


Niemiecki

Hiszpański

Francuski

Znacie Extr@, a może możecie polecić jakieś inne seriale idealne dla osób uczących się języków?

Więcej postów dotyczących nauki języków znajdziecie w kąciku językowym - KLIK

5 komentarzy :

  1. Ale super pomysł! Muszę obejrzeć. Pozdrawiam <3
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam i szalenie mi się podoba! Chociaż mój angielski jest na niezłym poziomie to zawsze można wyłapać jakieś nowe słówka czy poprawną wymowę (No może nie w przypadku Hecktora :D). Pozdrawiam ;)
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście, że pamiętam "Extr@", jeszcze z telewizji. Z dużą chęcią oglądałam i bardzo się cieszę, że przypomniałaś mi o tym serialu, bo obejrzę go z przyjemnością ponownie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę koniecznie obejrzeć ten serial, gdyż obecnie jestem na etapie nauki języka angielskiego (w szkole miałam tylko niemiecki i rosyjski) i chętnie posłucham, jak się wymawia poszczególne zdania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny wpis.Jestem tym bardziej zadowolona,że od jakiegoś czasu uczę się francuskiego i serial będzie z pewnością pomocny :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka