25.12.2015

Świąteczny Berek Książkowy


Święta to idealny moment na jakieś świąteczne zabawy. Dzisiaj zapraszam na książkowego berka, a jutro pojawi się kolejny tag. Do zabawy nominowana zostałam przez Natalię z bloga The Bookish City, za co serdecznie dziękuję.

Zaczynajmy:)



1. Kapcie, kominek, kakao - lektura na zimowe wieczory.
Większość pewnie wymienia tutaj książki, które otulą ciepłem. Ja natomiast polecę książkę, która zdecydowanie pozwoli na poczucie mroźnego, zimowego klimatu Alaski, a jest to "Dziecko śniegu" Eowyn Ivey, o której pisałam niedawno. Nie mamy prawdziwej zimy, wiec trzeba sobie jakoś radzić i przynajmniej na chwilę przenieść się do tej pory roku.




2. Śnieg - bohater, na myśl o którym robi ci się zimno.
Komendantka z książki "Ember in the Ashes. Imperium ognia". Ta kobieta jest tak okropna i zimna, że jej chłód przenikał przez kartki papieru. Babsko okrutne, bezlitosne, pozbawione serca. 



3. 12 dań - potrawa z książki, która powinna się znaleźć na Twoim świątecznym stole.
Kurcze, nie kojarzę książkowych potraw, ale świąt nie wyobrażam sobie bez karpia i makówek, robionych przez moją babcię. Pycha!


4. Renifer - bohater, który jest wspaniałym towarzyszem.
Mark Watney - bohater "Marsjanina". Z nim mogłabym wylądować nawet na Marsie i chętnie bym mu tam potowarzyszyła. Marka pokochałam za jego wspaniałe poczucie humoru i cięte riposty i to on sprawiał, ze lektura "Marsjanina" była taka wyjątkowa.

5. Kolędy - bohater, z którym chciałabyś pośpiewać świąteczne piosenki.
Śpiewam przeokropnie, więc wybieram kogoś utalentowanego, a jest nim Bradin Rothfeld z "Ostatniej spowiedzi". Kolędy w rockowym stylu? Czemu nie!

Polecam tę playlistę:
https://play.spotify.com/user/spotify_france/playlist/0EShuiwlPjlvSbjwICCv9x


6. Pod choinkę - książka lub seria, którą chciałabyś dostać w prezencie.
Marzy mi się cała seria Harry'ego Pottera po angielsku. Chociaż i polskie wydania chętnie bym na swoim regale zobaczyła.

7. Wigilia - książka, która przepełnia Cię rodzinną atmosferą.
"Motyl" Lisy Genovy, bo to historia nie tylko o nieuleczalnej chorobie, ale także o rodzinie i jej trudnościach w obliczu choroby osoby najbliższej. To książka piękna, niezwykle wzruszająca i dająca do myślenia.

8. Boże Narodzenie - anegdotka związana z Tobą, świętami i książkami.
Niestety żadnej historii tutaj opowiedzieć nie mogę.


9. Sylwester - miejsce, świat książkowy, w którym chciałabyś świętować ten dzień/noc.
Hogwart, zdecydowanie! Jak wystrzałowa zabawa pełna magii to tylko tam i oczywiście ze wspaniałymi bohaterami. Ciągle jeszcze liczę, że mój list z Hogwartu dotrze przed Sylwestrem (innej opcji nie widzę):D

10. Nowy Rok - książka, która ładuje twoje baterie nadzieją.
Książek, które dają nadzieję i pozytywnie nastrajają, jest mnóstwo. Ja wybieram "Bóg nigdy nie mruga", bo te krótkie felietony są niezwykle motywujące, a sama książka napełnia nadzieją, otwiera oczy na niektóre sprawy.

Do zabawy nominuję wszystkich, którzy mają ochotę odpowiedzieć na ten tag. Chętnie poznam Wasze odpowiedzi:) 

23 komentarze :

  1. Niedługo mam zamiar sięgnąć po "Dziecko śniegu" i "Motyla", którego ekranizację oglądałam i była niesamowita ♥ Pozdrawiam i życzę wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również życzę wesołych Świąt! Ekranizację "Motyla" również widziałam i polecam.

      Usuń
  2. Chcę przeczytać "Motyla" oraz "Dziecko śniegu". Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, warto:) Wesołych Świąt!

      Usuń
  3. Z felietonami Reginy nie miałam jeszcze okazji się spotkać, ale muszę się za nie jak najszybciej zabrać! Pozdrawiam, Idalia ;**

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam, bo czyta się je naprawdę dobrze:)

      Usuń
  4. Muszę w końcu przeczytać Marsjanina, tak chodzi za mną ta książka! A Harry w oryginale byłby czymś niezwykłym, zwłaszcza w jakimś pięknym wydaniu. ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Harry w ogóle jest genialny. Mnie strasznie kusi to nowe, ilustrowane wydanie <3

      Usuń
  5. Właśnie też tag robiłam, ale jeszcze muszę poedytować :). "Marsjanina" mam od niedawna i zamierzam przeczytać :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi miło, że odpowiedziałaś na moją nominację ♥ Zgadzam się z Tobą - spędzenie Sylwestra w Hogwarcie byłoby nieziemskie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hogwart to takie magiczne miejsce, że wszystkie imprezy mogłabym tam spędzić:) A za nominację raz jeszcze dziękuję, jest mi bardzo miło

      Usuń
  7. "Dziecko śniegu" chciałabym bardzo przeczytać. Fajny tag :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To idealna lektura na zimę, więc zachęcam:)

      Usuń
  8. Muszę w końcu skusić się na Marsjanina oraz Dziecko śniegu, bo wszędzie słyszę o tych książkach! Świetny tag ;*
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa zabawa, ale miałabym problem z niektórymi pytaniami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z niektórymi pytaniami i ja miałam problemy i trochę mi zrobienie tego tagu zajęło czasu:)

      Usuń
  10. Ciekawy tag, acz też trochę trudny, przynajmniej dla mnie, dlatego podziwiam, że tak świetnie sobie z nie poradziłaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie również był to trudny tag i dość sporo czasu mu poświęciłam:)

      Usuń
  11. Ależ piękne zdjęcia! To własne? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie. Zdjęcia pochodzą z darmowych banków zdjęć

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka