05.01.2016

Moje Must Read w 2016

W tym roku postanowiłam zrobić sobie spis książek, które koniecznie chcę przeczytać. Oczywiście lista mogłaby być dużo dłuższa, ale te tytuły są przeze mnie najbardziej pożądane. Wiadomo, że do tego dojdzie pewnie sporo nowości, o których istnieniu jeszcze nie wiem. Książki, które wybrałam, są wielu osobom dobrze znane, bo ostatnio było o nich dosyć głośno, tak więc myślę, że się nie zawiodę!



Z założenia miało być tak, że po kliknięciu na okładkę przeniesiecie się na stronę Lubimy Czytać, by móc zobaczyć opis każdej z książek, ale blogger niestety ze mną nie współpracuje, a ja jeszcze nie wpadłam na pomysł, jak temu zaradzić. A szkoda, bo sporo czasu na to poświęciłam. No trudno.

Na mojej liście przeważają książki raczej wymagające, o trudniejszej tematyce, zmuszające do refleksji, ale znalazło się i miejsce na coś lekkiego i odprężającego; w planach mam na przykład najnowszą książkę Olgi Rudnickiej oraz twórczość Remigiusza Mroza. Tutaj wymieniłam tylko "Kasację", ale właśnie ją czytam i już wiem, że na tym jednym tytule się nie skończy.

A co Wy planujecie przeczytać w tym roku? Jeżeli czytaliście którąś książkę z mojej listy to chętnie poznam Waszą opinię.

43 komentarze :

  1. "Czarne skrzydła", "Miniaturzystkę" oraz "Kasację" czytałam i polecam z czystym sercem, a na recenzję pierwszej zapraszam dzisiaj na bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę wypatrywać recenzji w takim razie:)

      Usuń
  2. W tym roku planuję przeczytać jak najwięcej książek ze swojej biblioteczki. M.in. właśnie chcę przeczytać "Kasację", "Sekretne życie pszczół" i "Ten jeden dzień". Najbardziej chcę przeczytać "Królowie przeklęci" i "Gra o tron". Ciekawe jak to wyjdzie w praniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Grę o tron" gdzieś mam na czytniku, ale jakoś się nie potrafię zacząć jej czytać. Tematyka trochę nie moja i objętość mnie przeraża.

      Usuń
  3. Ja w tym roku będę starać się czytać jak najwięcej książek z biblioteki i swojej biblioteczki dlatego zamierzam zrobić maraton w lutym na ferie :) serdecznie zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w ferie też się szykuje czytelniczy maraton. Dwa tygodnie z książkami - coś pięknego <3

      Usuń
  4. Czytaj "Oddam ci słońce", bo jak nie, to nie wiem co ci zrobię! "Światło..." czeka na mojej półce, mam nadzieję, że pokocham ją jak wszyscy! Buziaki, Idalia ;**


    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytam na pewno, obiecuję! Tylko czekam aż wpadnie mi w ręce. Czekam na Twoją recenzję "Światła..."

      Usuń
  5. Też mam w planach niektóre, szczegónie: "Sekretne życie pszczół", "Czarne skrzydła", "Drzewo migdałowe", "Miniaturzystka", "Kasację" (pomyliłam się i kupiłam "Zaginięcie, czyli drugą część), "Diuna", "Oddam ci słońce", "Światło, którego nie widać" i "Scarlett", a potem "Cress", a potem "Winter"!
    Czyli widać, że w podobne tytuły strzelamy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli plany mamy podobne:) Oby się znalazł czas na te wszystkie tytuły

      Usuń
  6. Drzewo migdałowe jest super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszą mnie te słowa, bo mam nadzieję na niezapomnianą lekturę:)

      Usuń
  7. Też muszę przeczytać "Diune".
    Z listy czytałam "Światło..." i byłam pod ogromnym wrażeniem, bo mimo umieszczenia akcji w czasie wojny - której tematyki niektórzy nie trawią - to naprawdę piękna i wciągająca historia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie do "Diuny" zachęciła moja polonistka jeszcze w gimnazjum (oj, kiedy to było), ale ciągle było mi do niej nie po drodze.
      Ja lubię książki o tematyce wojennej, bo chociaż nie są to historie lekkie, to od czasu do czasu po prostu czuję potrzebę ich przeczytania.

      Usuń
  8. Czytałam "Sekretne życie pszczół" (polecam gorąco! ♥) i "Miniaturzystkę: (to już mniej...). W planach mam "Kasację" i "Czarne skrzydła" - muszę, muuuszę przeczytać te dwie powieści! ^^
    zaczarrowana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Kasację" własnie czytam, ale już mogę polecić. Pan Mróz ma naprawdę talent!

      Usuń
  9. Polecam wszystkie książki Olgi Rudnickiej, "Drzewo migdałowe" to również wspaniała lektura :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Diabli nadali" to jedyna książka tej autorki, której jeszcze nie miałam okazji czytać:) Uwielbiam jej cykl o Nataliach!

      Usuń
  10. Żadnej z wymienionych przez Ciebie książek nie miałam okazji czytać, chociaż od dawna poluję na "Miniaturzystkę" i "Drzewo migdałowe". Od pewnego czasu ciekawią mnie także "Oddam Ci słońce" i "Światło, którego nie widać" :)
    Trzymam kciuki, żeby udało Ci się zrealizować plany! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Oddam ci słońce" i "Światło, którego nie widać" mnie kusiły i kuszą nadal z wielu blogów, więc nie dziwię się, że i na Twojej liście się znajdują:)

      Usuń
  11. Mroza, Rudnicką i Klimko-Dobrzanieckiego czytałam. Ta ostatnia jest MEGA, te dwie pierwsze są świetne rozrywkowo.
    Dawno temu czytałam też "Sekretne życie pszczół". Wtedy mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po Twojej recenzji "Preparator" zaczął mnie szalenie kusić! Już nie mogę się doczekać lektury

      Usuń
  12. również muszę przeczytać Diunę Herberta :)
    pozdrawiam
    http://ifeelonlyapathy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie do tej książki zachęcała polonistka w gimnazjum, ale ciągle było mi z nią nie po drodze. Teraz w końcu wypada nadrobić zaległości:)

      Usuń
  13. Niestety nie czytałam nic z twojego zestawienia więc nie bardzo mam jak się wypowiedzieć.. także mam wielką ochotę na Miniaturzystkę oraz czarne skrzydła które są podobno w klimacie Przemineło z wiatrem, które kocham kocham z całego serca. wiadomo że to klasyk i w moich oczach Margaret Mitchell nie sposób pobić, no ale myslę że czarne skrzydła będą przynajmniej bardzo dobrą książką ;)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety nie miałam jeszcze okazji czytać "Przeminęło z wiatrem", ale również jestem tej książki ciekawa.

      Usuń
  14. Światło, którego nie widać mogę z czystym sumieniem polecić. pozdrawiam :)
    wyznaniaczytadloholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, już nie mogę doczekać się lektury!

      Usuń
  15. Czytam właśnie "Oddam Ci..." i jestem oczarowana *.* "Światło..." jeszcze przede mną, ale już czeka na półce ;) Pozdrawiam ;*
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę, że obie masz już przy sobie.

      Usuń
  16. Też chce przeczytać Ten jeden dzień :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w planach mam jeszcze inne książki autorki, pod warunkiem, że ten tytuł mnie totalnie nie zawiedzie.

      Usuń
  17. Kilka czytałam, jak" Światło, którego nie widać", "Oddam ci słońce", "Sekretne życie pszczół", które były świetne. W planach mam "Kasację".
    Pozdrawiam serdecznie :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Kasację" właśnie skończyłam i serdecznie polecam. Zdecydowanie warto przeczytać!

      Usuń
  18. "Czarne skrzydła" są niesamowite! W tej chwili czytam "Sekretnie życie pszczół" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę miłej lektury:)

      Usuń
  19. Bardzo lubię "Drzewo migdałowe" to moja ulubiona książka z 2014 roku. Ja nie mam szczególnych planów, bo wszystko w moim życiu nawet jak zaplanowane wychodzi spontanicznie :) - taki los.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na ogół też nie planuję, ale tym razem taką listę sobie zrobiłam 0 żeby nie czytać tylko nowości:)

      Usuń
  20. Będę w tym roku również polowała na "Światło, którego nie widać" :) Czarne skrzydła mam od równo roku i nie mogę się za nie zabrać:(

    OdpowiedzUsuń
  21. Światło, którego nie widać stoi na mojej półce, więc jest również moim must read na najbliższy czas tak samo z Oddam Ci słońca, tak wiele pozytywów słyszałam o tych książkach, że muszę je przeczytać!
    Jestem w trakcie czytania Kasacji i jak na razie mi się podoba:) Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  22. Z Twoich propozycji nie znam i nie czytałam żadnej. Ale na mojej liście MUST w tym roku jest biografia lidera RHCP, Blizna.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka