08.02.2016

Językowo: English Matters nr 56

Dzisiaj zapraszam Was do zerknięcia na najnowszy, styczniowo-lutowy, numer magazynu do nauki języka angielskiego - English Matters. O czym przeczytamy tym razem?


Na początek tradycyjnie językowa rozgrzewka z działem This and That, a w niej m.in. kilka faktów o Polsce oraz zwycięskie opowiadanie pani Eweliny z konkursu ogłoszonego w poprzednim numerze.

W dziale People and Lifestyle pojawia się tym razem znana chyba wszystkim Angelina Jolie. Chociaż jej fanką nie jestem, to miło było dowiedzieć się o niej czegoś więcej, zwłaszcza o jej charytatywnej działalności. Następnie coś bardzo na czasie, biorąc pod uwagę zbliżające się Walentynki, bo odbędziemy krótką lekcję miłości wraz z Evanem Katz'em, który jest w tej dziedzinie specjalistą. Artykuł idealny dla singli. Dalej w tym dziale o tym, jak podzielone jest brytyjskie społeczeństwo oraz o bardzo ciekawym projekcie, jakim jest Erasmus.

Przejdźmy do działu Culture. Czeka tu na nas artykuł o Mary Ann Evans, ukrywającej się pod męskim pseudonimem George Eliot - angielskiej pisarce z epoki wiktoriańskiej.
A później coś o podatkach. Wbrew pozorom artykuł był bardzo interesujący, bo znaleźć można tu wiele ciekawostek o pierwszych podatkach, wspomniano także o tych najdziwniejszych.
Na koniec trochę o tajemniczej Szkocji, a przy okazji o znanych duchach, zamkach i legendach. Bardzo fajny artykuł!

W dziale Conversation Matters zmierzymy się z zaszyfrowanymi wiadomościami. Bo cóż może oznaczać skrót "Sup?" lub "BRB" w esemesie?

A teraz pora na mój ulubiony dział, czyli Travel. Tym razem przeniesiemy się do Manchesteru. Oj, nawet nie wiecie, jakiego apetytu sobie narobiłam. Z chęcią odwiedziłabym to miasto, a może i została tam na dłużej.


Jak zawsze obecne są słowniczki z trudniejszymi słówkami przy każdym artykule, a niektóre teksty możemy sobie dodatkowo odsłuchać, a przy okazji od razu poznać wymowę danych słówek albo potraktować nagrania jako audiobooki. Ze strony internetowej magazynu można tradycyjnie pobrać listę słówek z tego numeru oraz karty pracy.

 Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Colorful Media.

Więcej postów dotyczących nauki języków znajdziecie w kąciku językowym - KLIK


5 komentarzy :

  1. Nigdy o tym nie słyszałam, ale strasznie mnie zaciekawiłaś. Mam trudności z zapamiętywaniem słówek i pomyśle nad zakupem tego magazynu. pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama tego magazynu nie miałam w rękach, ale często czytam recenzje dotyczące poszczególnych numerów i myślę, że jest to naprawdę genialny magazyn ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie czytałam tej gazetki a bardzo ciepło ją wspominam;)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie słyszałam o tym pismie! Cholercia a przydałoby się! dzięki za ten post!!! :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka