04.02.2016

Remigiusz Mróz - Przewieszenie

Tytuł: "Przewieszenie"
Autor: Remigiusz Mróz
Ilość stron: 350
Wydawnictwo: Filia
Cykl: Komisarz Wiktor Forst - tom II








"Przewieszenie" to drugi tom z komisarzem Wiktorem Forstem. Jeżeli jednak nie czytaliście pierwszego tomu, uważajcie na ewentualne spoilery w poniższej treści! Tutaj dodam jeszcze, że można by było zacząć czytanie tej książki bez znajomości "Ekspozycji", ale polecam tego nie robić, bo jest to kontynuacja, a w dodatku nie brakuje nawiązań właśnie do poprzedniej części. Także w tym przypadku warto czytać chronologicznie. 

Na górskich szlakach zaczynają ginąć ludzie. Początkowo nie wzbudza to niczyich podejrzeń, bo wypadki w górach nie są przecież rzadkością. Wkrótce jednak okazuje się, że mamy do czynienia z mordercą, który zaczyna coraz bardziej się rozkręcać. Wiktor Forst odkrywa, że zabójstwa te powiązane są z jego poprzednią sprawą. Rozpoczyna więc pogoń za psychopatą.

O ile w poprzednim tomie z komisarzem Forstem raczej się nie polubiłam, tak tutaj zaczęło się to zmieniać. On sam też się zmienił; wszystkie te straszne wydarzenia, które go spotkały, wpłynęły na niego, ale w żadnym wypadku nie obniżyły jego chęci walki i determinacji, która czasami prowadzi go do szalonych czynów. Mam też wrażenie, że stał się dojrzalszy. W przypadku Forsta jedno jest pewne - drugiego takiego komisarza jeszcze nie miałam okazji poznać, a sporo już thrillerów w swoim życiu przeczytałam. Swoje mogę mu zarzucać, ale braku oryginalności i wyrazistości na pewno nie.

Co więcej, mamy możliwość poznania punktu widzenia samego mordercy. Autor od czasu do czasu oddaje mu głos, poznajemy jego chory sposób myślenia, popełniane zbrodnie również są dobrze opisane.

W przypadku "Ekspozycji" miałam trochę trudności podczas czytania, bo nie od razu mi się spodobała. Z "Przewieszeniem" było jednak inaczej, bo od samego początku się wciągnęłam i nie było tych nierówności, do których przyczepiłam się poprzednim razem. Akcja jest tutaj wolniejsza, ale w dalszym ciągu pędzi, więc miejscami ciężko o chwilę wytchnienia. Mała wskazówka; zanim zaczniecie ją czytać, to wiedzieć musicie, że warto zarezerwować sobie sporo wolnego czasu, bo tak łatwo się od niej nie odciągniecie. Po prostu się nie da. Dużym plusem jest też oczywiście miejsce akcji. Myślę, że dla fanów gór to pozycja obowiązkowa; jest naprawdę klimatycznie.

Jeżeli chodzi o zakończenie to jest wyśmienite. Ostatnie zdania wbiły mnie w fotel i pozostawiły w szoku. Ale cóż, nie jest nowością, że Remigiusz Mróz lubi tak dręczyć swoich czytelników, znęcać się nad nimi i torturować czekaniem na kolejny tom. A ja nie wiem, co teraz mam ze sobą zrobić i jak wytrwać do wydania kolejnej części (eh, chyba dopadł mnie kac książkowy). Szczerze powiedziawszy myślałam, że wszystko skończy się w tym tomie, ale autor postanowił najwyraźniej jeszcze trochę namieszać w głowach czytelników i ciągnąć tę historię dalej. Nie ukrywam, że mój apetyt staje się coraz większy, więc z niecierpliwością czekam na więcej i oby jak najszybciej!



16 komentarzy :

  1. Do tej pory sięgnęłam po jedynie Kasację autorstwa Mroza, ale przyznaję, że naprawdę mi się podobała i chciałabym kiedyś przeczytać jeszcze coś od tego pana. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zachęcam:) Seria z Forstem to zupełnie inna historia, pisana w innym stylu, ale również świetna:)

      Usuń
  2. Już się nie mogą doczekać momentu, kiedy zacznę czytać tą książkę :) ogólnie to widzę u siebie taką zależność, że zawsze po obyczajówce mam ochotę na coś mocniejszego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam:) Lubię różnorodność i nie mogłabym na przykład czytać tylko poważnej literatury, bo w końcu by mnie to zmęczyło:)

      Usuń
    2. Teraz akurat czytam obyczajówkę, ale już mnie ciągnie do czegoś mocniejszego :)

      Usuń
  3. Mam w planach, a apetyt rośnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale się nie dziwię:) Chociaż ja trochę żałuję, że nie sięgnęłam po tę serię trochę później - może teraz być nie umierała w oczekiwaniu na trzecią część.

      Usuń
  4. Cholera, tyle ludzi czyta Mroza, muszę też się skusić na jakiś jego tytuł :)

    Uściski,
    Tirindeth's

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda mi się Ciebie zachęcić:)

      Usuń
  5. Zaczęłam tę książkę jakoś dwa tygodnie temu ale nie miałam czasu do niej usiąść, ale koniecznie zrobię to już w ten weekend :D
    find-the-soul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana, że jak już zaczniesz to weekend spokojnie do przeczytania wystarczy:)

      Usuń
  6. Bezapelacyjne uwielbiam wszystko co tworzy Mróz. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także, chociaż jeszcze nie przeczytałam wszystkich jego książek:)

      Usuń
  7. Mnie bardziej zaskoczyło zakończenie "Ekspozycji", ale tak czy inaczej - niecierpliwie czekam na trzeci tom!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakończenie "Ekspozycji" również bardzo mnie zaskoczyło.

      Usuń
  8. Mam już upatrzoną serię, więc może w końcu uda mi się ją przeczytać :)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka