27.02.2016

Samo Sedno - Koncentracja. Skuteczny trening skupiania uwagi oraz Nieśmiałość. Zmień myślenie i odważ się być sobą

Dzisiaj pokażę dwa poradniki wydawnictwa Samo Sedno. Ich oferta jest naprawdę bogata i znaleźć możemy książki z różnych dziedzin, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Ja zdecydowałam się na dwa tytuły: "Koncentracja. Skuteczny trening skupiania uwagi" oraz "Nieśmiałość. Zmień myślenie i odważ się być sobą".

Pierwszy poradnik, który chcę Wam dzisiaj pokazać to "Nieśmiałość. Zmień myślenie i odważ się być sobą" Magdaleny Staniek. Z nieśmiałością próbuję walczyć od dawna, więc wszystkie rady i sposoby są mile widziane, stąd też mój wybór.


Wiadomo, że od samego przeczytania poradnika nagle nikt nie stanie się śmiały, bo tak to nie działa. Walka ze swoimi słabościami to proces ciężki i niestety długotrwały, wymagający dobrego planu działania i celu przede wszystkim. Czy w takim przypadku sięganie po poradniki ma sens?

Dla mnie tak. Wielokrotnie szukałam w sieci porad, jak sobie z nieśmiałością poradzić, szukałam historii innych osób, które mogłyby mnie podnieść na duchu i pokazać, że ja też mogę zmienić swoje życie. W tej książce wszystko jest w jednym miejscu, uporządkowane, spójne, by krok po kroku pomóc jej czytelnikowi w osobistej walce z problemem. Pamiętajmy, że to od nas zależy, jak i czy w ogóle, tę wiedzę wykorzystamy. Ja znalazłam tutaj mnóstwo świetnych rad i pomysłów, jak mogę stać się bardziej śmiała i wiele z nich stopniowo w swoje życie wprowadzam. Zaczęłam prowadzić też własny dziennik, notować swoje mniejsze i większe sukcesy, ale to wszystko to dopiero początek. To nie jest poradnik do jednorazowego przeczytania; ja co jakiś czas do niego zaglądam i przypominam sobie treść.

Zajrzeć od książki można TUTAJ


Dla kogo? Przede wszystkim dla wszystkich nieśmiałych osób, które ze swoim problemem chcą walczyć.



Drugim poradnikiem, po który sięgnęłam jest "Koncentracja. Skuteczny trening skupiania uwagi" Agnieszki Forzpańczyk. 


Po tę książkę sięgnęłam, bo zauważyłam, że mam coraz większe kłopoty z koncentracją. Ponadto mam w rodzinie dzieciaczka, który ma z jej utrzymywaniem spore kłopoty, więc stwierdziłam, że to zdecydowanie coś dla mnie. Zresztą jestem przekonana, że problem ten dotyczy naprawdę wielu osób, bo ciężko jest w obecnych czasach porządnie się skupić; jesteśmy zabiegani, robimy kilka rzeczy na raz, żyjemy w stresie, a nasza uwaga jest ciągle odwracana czy to przez zamartwienia, czy też przez urządzenia elektroniczne.

Na początek dowiadujemy się czym w ogóle jest koncentracja uwagi oraz jak sprawdzić, na jakim jest ona u nas poziomie. Później autorka szczegółowo opisuje, co na zdolność naszej koncentracji wpływa. A jest tego naprawdę sporo, bo każdy z naszych zmysłów ma znaczenie; smak, wzrok, dotyk, równowaga, propriocepcja, węch, słuch. Ważna jest oczywiście dieta i sprawność fizyczna, czemu autorka poświęca sporo uwagi; przedstawione są tu różne dyscypliny sportu, ćwiczenia odprężające, relaksacja, prawidłowe oddychanie i tak wymieniać można jeszcze długo.

Przyznaję, że zaskoczył mnie ten poradnik. Obawiałam się, że niewiele z niego wyniosę, że zostanę zasypana jakąś niepotrzebną i niezbyt przystępnie przekazaną wiedzą, ale nic z tych rzeczy, bo dowiedziałam się mnóstwa ciekawych rzeczy, które są napisane w prosty sposób. Dodatkowo, co mnie bardzo ucieszyło, nie brakuje gier i różnych ćwiczeń, które mają na celu pobudzenie naszej koncentracji. To prawdziwe kompendium wiedzy, a zaprezentowane sposoby można wykorzystać u osób w różnym wieku.
Jako mola książowego dodatkowo ucieszyły mnie też zagadnienia dotyczące szybkiego czytania oraz spis pomocnych lektur umieszczonych w bibliografii.



Dodatkowo do poradnika dołączona jest specjalna płyta CD z ćwiczeniami dla dzieci i dorosłych, z podziałem na kategorie wiekowe.



Zagadnienia omawiane w książce odnoszą się do różnych grup wiekowych, więc każdy coś z niej wyniesie. Jest na przykład rozdział poświęcony dzieciom, więc rodzice i pedagodzy znajdą tu coś dla siebie. Oczywiście nieinteresujące nas zagadnienia można bez problemu ominąć i dopasować wiedzę do własnych potrzeb.

Zajrzeć do książki można TUTAJ.

Myślę, że na koniec warto wspomnieć też o kwestiach technicznych, ale tu odniosę już już do obu tytułów. Poradniki są przejrzyste i czytelne, wygląd nie odwraca uwagi od treści, jest minimalistycznie, najważniejsze fragmenty wzięte zostały w ramkę, ćwiczenia i przykłady są również wyszczególnione. Ponadto przed rozpoczęciem każdego rozdziału wymienione mamy zagadnienia, o których w nim przeczytamy. Z kolei pod koniec każdego rozdziału czeka na nas krótkie podsumowanie.



Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Edgard, wydawcy poradników Samo Sedno.

7 komentarzy :

  1. Tym razem to nie jest publikacja dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe książki, lubię czasami takie poczytac :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Analizując wypowiedzi jutuberów, którzy walczyli z nieśmiałością, najlepszym sposobem jest stworzenie kanału z prankami... A kto dzisiaj nie ma problemów z koncentracją? Taki świat. Szybko, dynamicznie, odblaskowo... :C

    Podoba mi się, że książeczki mają ujednoliconą szatę graficzną! ;)

    MÓJ ZAJEBIASZCZY BLOGASEK (KLIK!)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem miłośniczką poradników więc trudno mi się przekonać do tej pozycji. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kiedyś czytałam tego sporo. Też byłam nieśmiała. Przyszedł taki dzień, że pomyślałam a w dupie! Jak ktoś mnie nie lubi za to jaka jestem to po co mam się nim przejmować. Wszystkich nie zadowole. I tak zostało ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe poradniki, zwłaszcza dla osób, które poszukują wskazówek w tych dziedzinach. Myślę, że niejeden pedagog chętnie by przygarną! :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie obydwie książki mogłyby mi się przydać, ale po poradniki sięgam bardzo niechętnie. Mimo pozytywnych opinii, jakoś ciężko mi uwierzyć w to, że będę potrafiła z nich skorzystać.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka