15.03.2016

Językowo: Niemiecki nie gryzie Wyd.Edgard



Zawsze uważałam, że niemiecki albo się kocha, albo nienawidzi. Ja zawsze byłam w tej drugiej grupie, ale o wszystkim pisałam TUTAJ. Postanowiłam spróbować raz jeszcze z tym językiem, na spokojnie i z własnej woli, bo w szkole wybrałam sobie francuski i kontakt z niemieckim straciłam już w czwartej klasie podstawówki. Ale do rzeczy.

Dzisiaj chciałabym Wam pokazać podręcznik właśnie do nauki języka niemieckiego wydawnictwa Edgard. Jest to publikacja z serii "Nie gryzie", która  przeznaczona jest głównie dla samouków, którzy dopiero swoją przygodę z danym językiem zaczynają. Podręcznik pozwala opanować podstawy od poziomu A0 do A1.

Plusy:

  • Podręcznik jest bardzo czytelny, przejrzysty i ma ładną szatę graficzną.  Na początku każdego rozdziału znaleźć możemy obrazki z fajnymi, często humorystycznymi, opisami.
  • Całość podzielona jest na 13 tematycznych rozdziałów, a zagadnienia w nich zawarte dotyczą tematów z życia codziennego i jest to materiał po prostu podstawowy, idealny dla laików. Podział jest idealny, a wiedza uporządkowana.
  • W każdym rozdziale spodziewać możemy się krótkich dialogów wraz z tłumaczeniami, wyjaśnienia gramatyki, zagadnień leksykalnych oraz słówek i konstrukcji w formie słowniczka. Ponadto na marginesach znajdziemy minisłowniczki z trudniejszymi słówkami. 

  • Dalej, w każdym rozdziale, czeka na nas sporo ćwiczeń, które pozwolą przyswoić poznany materiał. Na końcu książki znaleźć można oczywiście odpowiedzi:) Pod koniec każdego rozdziału są jeszcze ćwiczenia  z serii "sprawdź się".

  • Ćwiczenia są różnorodne; czasami trzeba coś dopasować, połączyć, a innym razem wpisać, wysłuchać i uzupełnić. 
  • Od czasu do czasu na marginesie można znaleźć różne ciekawe informacje dotyczące języka niemieckiego ("Czy wiesz, że?")


Minusy:

  • Przyczepię się do nagrań. Według mnie są one zbyt szybkie jak dla osoby naprawdę początkującej, brakuje mi przerw, które pozwoliłyby na uzupełnienie luk przy jednoczesnym wykonywaniu  zadań w podręczniku.



Ja niestety niemieckiego nie polubiłam, nie podoba mi się jego brzmienie i nauka nie sprawiała mi przyjemności, więc sobie odpuszczam - nie warto się katować i uczyć na siłę, w momencie gdy jest tyle innych języków, których przyswajanie może stać się pasją i przyjemnością.

Aczkolwiek, wracając do podręcznika, osobom początkującym, nawet na zerowym poziomie, mogę go polecić. Jeżeli tylko macie ochotę poznać niemiecki i szukacie jakieś książki do nauki, to warto przyjrzeć się bliżej tej publikacji.

Za możliwość nauki dziękuję wydawnictwu Edgard.

Więcej postów dotyczących nauki języków znajdziecie w kąciku językowym - KLIK

2 komentarze :

  1. Zdecydowanie coś dla mnie! Właśnie myślę o nauce niemieckiego! ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mogę się przekonać do niemieckiego. Dla mnie brzmi strasznie. Ale przyznaję, że podstawy chciałabym znać. Choćby dlatego, że przecież do Niemiec jest blisko, więc mam nadzieję, stopniowo poznać ten kraj.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka