30.05.2016

English Matters nr 58

Ostatnio troszeczkę opuściłam się w nauce angielskiego i mam wrażenie, że stoję w miejscu. Ogarnęła mnie jedna jedna wielka niechęć do wszystkiego i totalny brak energii, który przekłada się także na naukę. Sprawę jednak ratuje English Matters, który w przyjemny sposób pozwala na utrzymanie kontaktu z językiem. Dzisiaj prezentuję numer 58, czyli na maj-czerwiec. O czym przeczytamy tym razem?


W This and That tradycyjnie czekają na nas krótkie teksty. Tym razem kilka ciekawostek, bo czy wiedzieliście o istnieniu bananowego ketchupu? Albo o tym, że w Północnej Korei noszenie jeansów jest zabronione? Takich faktów znajdziemy oczywiście znacznie więcej.

Dalej, w dziale People and Lifestyle, znajdziemy 3 artykuły. Na początek coś o młodych dorosłych w Wielkiej Brytanii, a potem o znanej wszystkim fanom Harry'ego Pottera Emmie Watson, która wcieliła się w rolę Hermiony. Watson lubię, więc artykuł z chęcią przeczytałam, by dowiedzieć się o niej czegoś więcej. Potem przeczytać możemy o Zoe Sugg, znanej w Youtubowym świecie jako Zoella. Lubię od czasu do czasu obejrzeć jej filmy, więc artykuł także trafiony.

W dziale Culture czekają na nas dwa artykuły. Pierwszy, o memach, które rozprzestrzeniają się po całym internecie, a drugi w postaci wywiadu z ekspertem - o Williamie Szekspirze.


W Conversation Matters znajdziemy mnóstwo przydatnych zwrotów związanych ze spotkaniami; ich umawianiem, odwoływaniem, zarówno w formie formalnej, jak i nieformalnej.

W dziale Travel tym razem o Syrii, do której co prawda w ogóle mnie nie ciągnie, ale miło było dowiedzieć się czegoś więcej o tym niespokojnym, ogarniętym wojną miejscu.

W dziale Science znajdziemy artykuł o drukowaniu w 3D. Chociaż dział sugeruje raczej na słownictwo specjalistyczne, to nie ma się czego obawiać, bo wszystko napisane jest bardzo przystępnie i w sposób interesujący.



A w dziale Leisure coś dla fanów kryminałów i serialomaniaków, bo przeczytać możemy o serialach kryminalnych mniej znanych (przynajmniej dla mnie), ale wartych uwagi.

I na sam koniec, w dziale Language o słowach zastępczych, które przydają się, gdy nie możemy przypomnieć sobie jakiegoś konkretnego zwrotu oraz o literze D.

 Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Colorful Media.

Więcej postów dotyczących nauki języków znajdziecie w kąciku językowym - KLIK

3 komentarze :

  1. Najnowszy numer English Matters mam już za sobą i najbardziej zaciekawił mnie artykuł o Syrii, której historia wprawdzie nie jest zbyt przyjemnym tematem, ale za to interesującym. Spodobał mi się także wątek z okładki, czyli Emma Watson, którą podziwiam za walkę o równouprawnienie dla kobiet :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja żałuję, że brakuje mi ostatnio czasu, bo przez to musiałem zrezygnować z czytania tych czasopism, a są przecież takie wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie czytam ten numer. Jak zawsze jest interesująco.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka