04.06.2016

Remigiusz Mróz - Rewizja

Tytuł: "Rewizja"
Autor: Remigiusz Mróz
Ilość stron: 624
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Tom: III (Cykl: Joanna Chyłka)
Poprzednie tomy - "Kasacja" |"Zaginięcie"








Jest i trzeci tom mojej ukochanej serii z Joanną Chyłką i Zordonem. Poprzedni skończył się w takim momencie, że zżerała mnie ciekawość, co tym razem autor wymyśli. Nie jest tajemnicą, że Remigiusz Mróz nie oszczędza bohaterów swoich książek  i lubi zaskakiwać, więc w "Rewizji" oczekiwałam na noś ekstra.

Jedyne, co pozostało Joannie Chyłce, gdy wyleciała na zbity pysk z prestiżowej kancelarii Żelazny&McVay, to ciasny boks w supermarkecie, gdzie teraz udziela porad prawnych za marne pieniądze. Jej sytuacja nie jest najlepsza, a do tego wszystkiego dochodzi jeszcze alkohol, którego pani prawnik sobie nie żałuje. Pewnego dnia w pracy poznaje swojego nowego klienta - Bukano. Mężczyzna zostaje oskarżony o zabójstwo swojej żony i córki, a sprawy nie ułatwia fakt, że jest Romem oraz że ich polisa na życie wynosi aż milion złotych. Sprawa wydaje się z góry przegrana, ale dla Chyłki nie ma rzeczy niemożliwych, zwłaszcza gdy w grę wchodzi zemsta na byłych pracodawcach.

Gdy Chyłka znajduje się na samym dnie, Kordian Oryński zaczyna coraz bardziej rozwijać swoją karierę; awansuje, staje się coraz bogatszy i szanowany. Nie spodziewa się jednak, że już wkrótce stanie po przeciwnej stronie barykady ze swoją byłą patronką.

Jak pewnie wiecie, uwielbiam duet Chyłka i Oryński. Są to świetnie wykreowane postaci, które na długo pozostają w pamięci, a Joanna w szczególności. Tym razem autor zrobił coś, czego nie spodziewałam - postawił ich po przeciwnej stronie barykady. Ale to nie wszystko. Kiedy Kordian wspina się na szczyt i rozwija swoją karierę, Chyłka spada na samo dno; nie radzi sobie z emocjami, a jej jedynym i najbliższym przyjacielem zostaje alkohol. Nawet nie wiecie, jak bardzo cierpiałam, gdy patrzyłam na jej stan. Niby z jej pijackiego bełkotu przebijał jej specyficzny humor i zaciętość, ale to już nie ta sama Chyłka, co w poprzednich częściach. Teraz zaczęła mnie irytować i w pewnym momencie naprawdę miałam już dość jej zachowania. Oby w kolejnych tomach się to zmieniło, oby!

Uważam, że dobrym pomysłem było wykreowanie bohatera romskiego pochodzenia, tym bardziej, że autor zdecydował się wprowadzić czytelników w świat tej mniejszości. Nie da się ukryć, że Romowie są postrzegani raczej negatywnie i z uprzedzeniami, oskarżani o różne rzeczy, a tak naprawdę często niewiele o nich wiemy, o tym jak żyją, jakie są ich zwyczaje. Cóż, nietolerancja kwitnie i smutne jest to, że z taką łatwością przychodzi nam ocenianie i oczernianie innych.

Nie da się ukryć, że akcja w "Rewizji" nie pędzi tak, jak w poprzednich tomach, ale w żadnym razie nie można narzekać na nudę, co to, to nie. Mróz po raz kolejny spisał się na medal i książkę wręcz pochłonęłam, a to za sprawą lekkiego stylu i zdolności angażowania czytelnika w toczącą się akcję. Uważam, że "Rewizja" trzyma poziom poprzednich tomów i z niecierpliwością czekam na więcej. Zakończenie, jak to u Mroza, zaskakujące i zachęcające do sięgnięcia po dalszą część.


22 komentarze :

  1. A ja jeszcze nie zapoznałam się z twórczością tego autora, czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi również podobało się wykreowanie romskiego bohatera, uważam to za duży plus. Czekam niecierpliwie na kolejną część. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również czekam:) Znając tempo pisania Mroza to już za niedługo będzie czwarta część

      Usuń
    2. Czwarta część ma być na jesieni, jest już napisana przez autora :)

      Usuń
    3. No to super, już nie mogę się doczekać:)

      Usuń
  3. Kochana, myślisz, że przeciętnej szesnastolatce, kochającej emocje, spiski i tego tupu klimaty przepadnie do gustu ta książka?? Chciałabym przeczytać coś Mroza, ale boję się, ze zrażę się dojrzałego twórczości, bo będzie dla mnie zbyt "dorosła".
    Buziaki!
    http://filigranoowa.blogspot.com/2016/06/marzycielka-czerwiec.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jak najbardziej:) Ja sama zaczęłam Mroza czytać w wieku 17 lat i zakochałam się od razu:)

      Usuń
  4. Chyłkę uwielbiam, choć autor mi podpadł za sponiewieranie jednej z mojej ulubionych bohaterek, aż boję się pomyśleć co wyobraźnia podsunie autorowi w kolejnej części.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W porównaniu do Forsta, to Chyłka została jeszcze łagodnie potraktowana, ale co będzie dalej to się dopiero okaże.

      Usuń
  5. Rety, zapomniałem o "Rewizji"! Jakby się Chyłka dowiedziała, to by mnie pewnie zniszczyła ;) Dzięki za przypomnienie, koniecznie muszę sobie sprawić tę książkę tym bardziej, że robi się coraz ciekawiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja nadal nie przeczytałam nic Mroza...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze swojej strony mogę jedynie zachęcać, by to zmienić:)

      Usuń
  7. Czytałam tylko "Kasację" i choć w gruncie rzeczy nie mogę mieć jej wiele do zarzucenia, to chyba nie porwała mnie do tego stopnia, by natychmiast sięgnąć po pozostałe tomy. Przeczytać pewnie przeczytam, ale raczej w nieco odleglejszym czasie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czytałaś inne książki autora? Na przykład serię z komisarzem Forstem?

      Usuń
  8. Dwa poprzednie tomy tej serii bardzo mi się podobały, dlatego chętnie skuszę się na powyższy tom.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam nic Mroza, chyba muszę to nadrobić. Tym bardziej, że to już kolejna pozytywna recenzja na temat jego twórczości.
    http://teresalifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że znajdziesz u Mroza coś dla siebie:)

      Usuń
  10. Ostatnio prawie kupiłam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka