01.08.2016

Językowo: English Matters 59

Mój wysłużony komputer stacjonarny padł. Z racji braku nowego sprzętu publikacje na bloga opóźniły się, ale teraz, z nowym laptopem, mogę już działać.

Dzisiaj znowu o nauce angielskiego, bo wakacje to mimo wszystko idealna pora, by ogarnąć języki. Ja przyznaję, że trochę się rozleniwiłam i do tradycyjnych metod z podręcznikami mnie nie ciągnie, więc ratuję się anglojęzycznymi książkami, filmikami i magazynem English Matters, który do mojej torebki się mieści i jest idealny do poczytania chociażby na plaży.


Nr 59 English Matters to wydanie na lipiec/sierpień, ale typowo wakacyjne to ono nie jest. Tym razem wzrok przyciąga Leonardio DiCaprio.

DiCaprio na okładce, ale w środku również nasz Robert Lewandowski, więc wszyscy fani piłki nożnej powinni być usatysfakcjonowani. Na uwagę zasługą ciekawostki z jego życia zebrane w jednym miejscu.

Kolejny artykuł w formie wywiadu poświęcono miłości, a konkretnie znanemu portalu randkowemu, którego założycielem jest Matt Fuller. Jeżeli jesteście ciekawi, jak takie miejsce funkcjonuje i dlaczego przyciąga tak wiele osób, przeczytajcie koniecznie.

A teraz pora na gwiazdę z okładki, czyli słynnego i znanego chyba wszystkim aktora - Leonardo DiCaprio. Ja co prawda nigdy się w nim nie podkochiwałam i nie szaleję na jego punkcie, ale z przyjemnością dowiedziałam się o nim czegoś więcej i chcę nadrobić filmowe zaległości, żeby zobaczyć go na ekranie.


Później przeczytać możemy o Scotland Yard, czyli o najsławniejszym komisariacie na świecie, amerykańskich prezydentach, czy też poznać historię najpopularniejszych dialogów z różnych brytyjskich filmów.


Co jeszcze w tym numerze? Artykuł o chwytliwym tytule, z którym nie mogę się nie godzić, bo "English is sexy", prawda? A w dziale Travel czeka na nas podróż do Bali na Oceanie Indyjskim. Dla mnie to miejsce wydaje się idealne na spędzenie wakacji. Najlepiej na całe dwa miesiące.

A na koniec jeszcze dwa artykuły; pierwszy o historii tańca w filmach, kolejny to analiza utworu "Footloose"z musicalu o tym samym tytule. Zresztą posłuchajcie sami:)

Tradycyjnie obecne są słowniczki z trudniejszymi słówkami przy każdym artykule, a niektóre teksty możemy sobie dodatkowo odsłuchać,  przy okazji poznając od razu wymowę danych słówek. Ze strony internetowej magazynu można też pobrać listę słówek z tego numeru oraz karty pracy.

 Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Colorful Media.


Więcej postów dotyczących nauki języków znajdziecie w kąciku językowym - KLIK

7 komentarzy :

  1. Dawno już nie sięgałam po te magazyny. :(
    Za to jesienią w końcu zapiszę się na hiszpański.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę wiedzieć gdzie kupujesz ten magazyn? Sama chętnie się w niego zaopatrzę :)

      Usuń
    2. W Empiku jest na pewno:)

      Usuń
  2. Ja od jakiegoś czasu również sięgam po te magazyny i jest to świetny sposób na rozwijanie umiejętności językowych. W tym wydaniu wyjątkowo spodobał mi się artykuł o Bali, aczkolwiek dział Travel zawsze czytam najchętniej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja przez wakacje staram się uczyć regularnie niemieckiego. Jeśli nie mam już siły na nową lekcję na eTutor, to powtarzam chociaż poznany materiał. I na bieżąco słucham Easy Languages. Gazetki od Colorfulmedia też mam w planach ;)

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  4. O znowu ten magazyn :D Chciałabym go sobie kupić, świetnie czyta mi się książki, to magazyn do nauki języka tym bardziej :)
    Nominowałam Cię do LBA, byłoby mi miło, gdybyś odpowiedziała na moje pytania ;)
    Pozdrawiam!
    https://loony-blog.blogspot.com/2016/08/6-7-8-9-wielki-liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka