04.09.2016

Gene Brewer - K-PAX


Tytuł: "K-PAX"
Autor: Gene Brewer
Ilość stron: 248
Wydawnictwo: Znak
Tom: I







Instytut Psychiatrii, Nowy Jork. Psychiatra Gene Brewer podejmuje się leczenia mężczyzny, który uznaje, że nazywa się prot i pochodzi z planety K-PAX. Szybko okazuje się, że pacjent ten będzie dla lekarzy prawdziwym wyzwaniem.

Ciężko mi napisać wiele o tej książce, bo zrobiła na mnie duże wrażenie, ale trudno mi ująć to jakoś w słowa, by nie zdradzić za dużo, a o to tu łatwo, bo książka jest króciutka. Lubię powieści psychologiczne, lubię analizować skomplikowane i chore umysły, więc ten tytuł zdecydowanie do mnie trafił, a postać prota mnie zafascynowała.

Prot to naprawdę świetnie wykreowana postać. Mężczyzna jest tajemniczy i cholernie przekonywujący w swoich opowieściach. W pewnym momencie sama już nie wiedziałam, czy ma urojenia, czy faktycznie pochodzi z innej planety. Jego historia mnie zafascynowała i w swojej głowie już miałam obraz planety K-PAX.

Ciekawa sprawa jest też z autorem, bo po skończeniu lektury myślałam, że jest prawdziwym psychiatrą - tak bardzo realistycznie to wszystko zostało opisane. Okazuje się jednak, że Gene Brewer zrobił z siebie jednego z bohaterów, by tę historię właśnie uwiarygodnić. I przyznać muszę, że mu się to udało.

Okazuje się także, że to nie koniec prota, bo autor stworzył trylogię. Ja na pewno sięgnę po kolejne tomy, chcę też obejrzeć film na podstawie pierwszej części - "K-PAX"



4 komentarze :

  1. Próbowałam kiedyś obejrzeć film, ale się poddałam. To nie bardzo moje klimaty. Ale z drugiej strony, to było baaaardzo dawno temu i chętnie zrobię drugie podejście. Książka na razie jakoś mnie nie kręci.

    OdpowiedzUsuń
  2. O filmie słyszałam i nie wiedziałam, że istnieje w ogóle taka książka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje się mega ciekawe, chyba muszę się zainteresować bliżej. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie kręcą mnie tego typu pozycje :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka