11.10.2016

Przemysław Piotrowski - Droga do piekła


Tytuł: "Droga do piekła"
Autor: Przemysła Piotrowski
Ilość stron: 384
Wydawnictwo: Videograf SA









Pewnego dnia, gdy były amerykański żołnierz, John Pilar, wraca do domu, znajduje zwłoki swojej żony i dzieci. Zostaje niesłusznie oskarżony o ich zamordowanie i skazany na śmierć. Wkrótce wyrok zostaje wykonany.

Lukas, młodszy brat Johna, jest byłym policjantem, a obecnie detektywem z problemem alkoholowym. Mężczyzna nie wierzy w winę swojego brata i przy organizowaniu jego pogrzebu zauważa, że coś jest nie tak. Ciało Johna zostało skremowane, a ten przed śmiercią życzył sobie tradycyjnego pogrzebu w mundurze i z polską flagą położoną na sercu. Lukas postanawia wyjaśnić tę sprawę i razem z młodą i uzdolnioną dziennikarką, Rose Parker, rozpoczynają prywatne śledztwo, które doprowadzi ich do śmiertelnego niebezpieczeństwa. Co odkryją?

"Droga do piekła" to mocna książka, pokusiłabym się nawet o stwierdzenie, że męska. Autor bez skrupułów serwuje swoim czytelnikom straszne i brutalne opisy, które niejednego mogą przyprawić o dreszcze. Takie książki to ja lubię, ale wrażliwców przestrzegam, bo momentami jest naprawdę wulgarnie, przemocy też nie brakuje. Także czytacie na własną odpowiedzialność.:)

"Droga do piekła" to dobrze napisany thriller z elementami horroru, który ma wszystko to, czego książce z tego gatunku potrzeba; jest świetnie odczuwalny nastrój grozy, pędząca akcja i dosyć oryginalny pomysł, co tym bardziej zasługuje na pochwałę. Wizja piekła Piotrowskiego jest przerażająca, a samo to miejsce świetnie zostało opisane. Aż człowiek zaczyna martwić się o swoje życie w zaświatach, naprawdę.

Tę książkę czyta się błyskawicznie. Nie ma tu miejsca na nudę, a wszystkie te brutalne opisy, mimo że przerażają, to nie pozwalają na przerwanie lektury. Autor ciągle mącił mi w głowie z tym piekłem, w pewnym momencie już sama nie wiedziałam do czego zmierza ta historia. Jednak traktuję to moje zdezorientowanie jako plus.Co do finału to bardzo mnie zaskoczył; przyznaję, że nigdy bym tego nie przewidziała, nie ma najmniejszych szans. Jeżeli jeszcze jakimś cudem nie jesteście przekonani do tej książki, a kręci Was ten gatunek, to może ten nieprzewidywalny i przerażający finał was zachęci. Bo ja osobiście jestem nim zachwycona.

Było to moje pierwsze spotkanie z panem Piotrowskim i przyznać muszę, że to świetnie zapowiadający się polski autor, po którego następne książki również mam ochotę sięgnąć.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Videograf.

4 komentarze :

  1. Swietna historia, wcześniejsza książka tego Autora również godna polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię dobre i mroczne kryminały, ale również jestem osobą wrażliwą. Nie cierpię wulgarności, a nadmierna przemoc potrafi mną wstrząsnąć...

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej nie mój typ. Nie ciągnie mnie za bardzo do kryminałów, bo nie lubię tego gatunku. Ale, że znalazłam twój blog, to chciałam coś poczytać, i padło na te post.

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  4. Niby moje klimaty, ale mam mieszane uczucia :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka