22.12.2016

Alicja Pruś - Lalki

Tytuł:"Lalki"
Autor: Alicja Pruś
Ilość stron: 258
Wydawnictwo: Siedmioróg

Baronowa Krzeszowska umiera, a jej mąż, baron Krzeszowski, nie wierzy, że upadek z okna był samobójstwem. By wyjaśnić okoliczności zdarzenia zwraca się po pomoc do niezwykle wpływowej Stefanii Meliton, która od razu zabiera się do pracy i uruchamia swoje kontakty, angażując w śledztwo trzech studentów, mieszkających w kamienicy barona Krzeszowskiego.

"Lalki" zapowiadały się świetnie. Początek wręcz mnie zauroczył i stwierdziłam, że autorka miała bardzo dobry pomysł, by napisać kryminał zainspirowany "Lalką" Bolesława Prusa. Mój zachwyt szybko jednak zaczął wygasać. Początkowy, zresztą świetnie zapowiadający się wątek kryminalny, w trakcie jakoś się schował i średnio odczuwałam, że czytam kryminał. Dostałam za to potężną dawkę nudy, która ciągnęła się ze mną do samego końca. A co na końcu? Szybkie wyjaśnienie zagadki, mało dopracowane, pisane chyba na siłę i żeby to wszystko miało jakieś ręce i nogi. Oj, szkoda, szkoda, bo zmarnowanie tak dobrego pomysłu na książkę jest niewybaczalne.

Bohaterowie, których możemy spotkać na kartach  "Lalek" nie będą obcy czytelnikom "Lalki" Bolesława Prusa. Mamy tu słynną swatkę, czyli Stefanię Meliton, są studenci, którzy uwielbiali stroić sobie żarty z baronowej Krzeszowskiej, ale wspominany jest też Wokulski, czy Szlangbaum. Ja najbardziej polubiłam studentów, dzięki którym książka nabrała trochę humoru.

Krótko podsumowując. Pomysł był świetny, z realizacją dużo gorzej. Chociaż może fanom "Lalki" by się spodobało.

5 komentarzy :

  1. O matko! Jaka wielka szkoda :<
    Pomysł był po prostu genialny, no nie mogę wyjść z podziwu po prostu, a jak widzę, że piszesz, iż wykonanie pozostawia wiele do życzenia, to aż się serce kraje...

    OdpowiedzUsuń
  2. Początek zaintrygował mnie, może poszukam tej książki by sprawdzić na własnej skórze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo wszystko chętnie bym do niej zajrzała. Może wpadnie mi w ręce:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy pomysł na realizację fabuły. Być może w przyszłości przeczytam.
    http://kruczegniazdo94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka