16.01.2017

Językowo: English Matters nr 62 + wydanie specjalne nr 20


Kolejne wydanie dwumiesięcznika English Matters na styczeń/luty jest już dostępne. O czym przeczytamy tym razem?


Tradycyjnie jest różnorodnie i każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Ja niestety tym razem nie jestem do końca zadowolona, bo kilka artykułów kompletnie mnie nie interesowało, więc ostatecznie nie wszystkie przeczytałam.

Zacznę jednak od artykułów, które bardzo mi się spodobały, a jest to m.in. wywiad Susanną Zaraysky, poliglotką, która zaimponowała mi swoimi umiejętnościami językowymi. Duży szacunek dla tej Pani. Na uwagę zasługuje także tekst poświęcony Big Benowi, czy o Birmingham, które wydaje się być niezwykle malowniczym i wartym zobaczenia miejscem. Zaś gwiazdą numeru został Patrice Bart-Williams, o którym dowiedziałam się właśnie dzięki English Matters.


Są też artykuły traktujące typowo o języku np. o kulturze w języku, o użyciu phrasal verbs w codziennych rozmowach, czy o różnicy pomiędzy "good" a "well".

A z tego, co mnie nie zainteresowało, to przeczytać możemy m.in o planowaniu rodzinnego budżetu, breakdance, czy o podzielonej Europie, co spowodowane jest decyzją UK o opuszczeniu Unii Europejskiej (generalnie polityka to nie moja bajka).


A na koniec jeszcze o wydaniu specjalnym nr 20, które w całości zostało poświęcone zagadnieniom związanym z mówieniem po angielsku. Nie będę co prawda opisywać , co po kolei możemy tu znaleźć, bo byłoby to bezsensu, ale niech najlepszą rekomendacją będzie fakt, że uważam ten numer specjalny za najlepszy, jaki do tej pory czytałam!

Pochłonęłam ten numer błyskawicznie, bo dla osoby, która uczy się angielskiego i szuka sposobów na lepszą komunikację, jest po prostu idealny i w stu procentach trafiony, bo przepełniony dobrą i merytoryczną treścią.

Znajdziemy tu m.in. wywiady z doświadczonymi nauczycielami angielskiego, którzy znakomicie znają się na nauczaniu Polaków, wiedzą, jakie błędy popełniamy itd. Jest też o przełamywaniu barier językowych, czy kilka polecanych aplikacji ułatwiających naukę. Oprócz tego znajdziemy artykuł poświęcony idiomom, możemy też podjąć 30 dniowe wyzwanie dotyczące ich nauki, i wiele, wiele innych interesujących treści.


Raz jeszcze - numer zdecydowanie trafiony i godny polecenia!

 Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Colorful Media.

Więcej postów dotyczących nauki języków znajdziecie w kąciku językowym - KLIK

4 komentarze :

  1. Jak będę dorosła to zostanę poliglotką. :D A tak serio, ciekawa jestem tego wywiadu z Susanną Zaraysky.

    OdpowiedzUsuń
  2. Potwierdzam oba wydania tego magazynu są bardzo ciekawe i bogate w interesujące teksty!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi również bardzo przypadło do gustu to wydanie specjalne, sporo ciekawych artykułów się tam znalazło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze uwielbiałam English Matters. To WS wydaje się być interesujące.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka