31.07.2017

Językowo: English Matters nr 65

Dzisiaj pora na kolejny - 65, wakacyjny numer magazynu językowego English Matters na miesiąc lipiec-sierpień. Idealny do nauki podczas letniego wypoczynku. O czym przeczytamy tym razem?


Gdy tylko zobaczyłam artykuł dotyczący kuchni brytyjskiej, to od razu od niego rozpoczęłam czytanie. Gotowanie to takie moje małe hobby. English Matters udowadnia, że brytyjskie jedzenie wcale nie jest nudne ani monotonne. Gdy tylko zdobędę wodorosty to na pewno spróbuję odtworzyć Laverbread.


Kolejny artykuł, który mnie zainteresował, poświęcony został córce Donalda Trumpa - Ivance Trump. Nawet nie wiedziałam, że nowy prezydent USA ma dziecko i to, jak się okazuje, dobrze znane w świecie.


Kolejnym ciekawym tekstem jest ten z okładki, dotyczący liczebników. Była to dla mnie świetna powtórka, ale też dawka nowej wiedzy, bo zawsze miałam problemy z liczbami dziesiętnymi po angielsku, czy ułamkami. Zaś na kolejnej stronie znaleźć możemy krótki artykuł, który powinien rozwiać nasze wątpliwości odnośnie stosowania "do" i "make".


Jest też i coś dla fanów krwiopijców, a mianowicie serial "True Blood" ("Czysta krew") Gdy tylko będzie mi doskwierać za dużo wolnego czasu to na pewno skuszę się na jego obejrzenie, bo przyznać muszę, że opis brzmi zachęcająco.

Oczywiście to nie wszystko! Oprócz tego czeka na nas jeszcze kilka innych tekstów, jak na przykład analiza nowej piosenki Bruno Marsa, opis idealnego miejsca na wakacyjne zabawy i dialogi, z którymi możemy się spotkać podczas urlopu oraz o tym, jak połączyć pracę z wypoczynkiem. Jest co czytać!

Jak zawsze, do każdego tekstu dołączone są słowniczki z trudniejszymi słówkami, a niektóre teksty możemy sobie odsłuchać (wystarczy zeskanować telefonem kod QR). Ze strony internetowej magazynu można też pobrać listę słówek z tego numeru oraz karty pracy. Dostępny jest także darmowy dodatek - On Vacation, który, jak sama nazwa wskazuje, dotyczy wakacji i wszystkiego, co z tym związane. Znajdziemy w nim mnóstwo przydatnych zwrotów, dialogów, czy idiomów.

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Colorful Media.

3 komentarze :

  1. Magazyn już leży i czeka na swoją kolej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdy miałam więcej czasu z chęcią czytałam ten magazyn i z wypiekami na twarzy czekałam na kolejny numer, bo to naprawdę wartościowy kawał makulatury. Chyba do tego wrócę.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka